47,9 на сто от анкетираните на са доволни от качеството на административните услуги, предоставяни от държавата, съобщават от ComputerWorld.bg.

19,9% от всички 1000 запитани са доволни от предоставяните им услуги, а 32,3% отговарят, че не могат да преценят. При административните услуги, предоставяни от общините, картината е малко по-различна - повече от половината анкетирани (50,5%) са недоволни. Делът на доволните и на хората, които не могат да преценят, е почти еднакъв - съответно 24,8% и 24,7%.

Това сочат данните от национално представително проучване, направено от Националния център за изследване на общественото мнение (НЦИОМ) към Народното събрание, проведено по метода на полустандартизираното интервю.

Направени са 1000 интервюта в 125 гнезда, в 86 населени места в цялата страна. Част от въпросите са включени в изследването във връзка с подписания на 1 февруари договор за партньорство между БСК - съюз на българския бизнес и НЦИОМ. В проучването са участвали мъже и жени на възраст от 18 до 60 и повече години, с образование по-ниско от основното до висше, представители на повече от четири етноси, живеещи в села, градове, областни центрове и София.

53,1 на сто от запитаните са отговорили, че предпочитат да платят по-висока такса за по-бързо и по-качествено получаване на административна услуга, а останалите - че биха платили минимална такса за получаване на административна услуга, дори да срещнат повече трудности като например по-дълъг срок.

Над половината от участвалите в анкетата (50,7%) са на мнение, че държавата трябва да запази своя монопол в сферата на административните услуги. Че държавата трябва да прехвърли част от административните услуги на частния сектор (аутсорсинг) смятат 19,2 на сто, а цели 30% нямат мнение по въпроса.