IBM Гражданите вече не се редят на опашка пред гише “Информация”, ако искат да разберат колко са вноските им за здравно осигуряване и дали имат пропуски, а просто задават няколко въпроса на IBM терминала. Идеята на пилотния проект е да докаже икономическата и социалната ефективност на приложенията за самообслужване в публичната сфера.

Чрез IBM терминала се достига до нужната информация само с едно-две натискания по екрана. Не са нужни никакви предварителни компютърни познания или обучение за работа, съобщават от IBM България.

Всеки гражданин може да се информира за статута на здравното си осигуряване само за една минута. IBM терминалът предоставя същото приложение, до което има достъп и през Интернет. От фирмата доставчик на терминала разкриха, че заедно с НОИ работят по осигуряване на допълнителни приложения.

Решението доказа своята ефективност още в първия си работен ден. Пред терминала непрекъснато имаше хора, които предпочетоха този източник на информация. Стотици граждани бяха обслужени през първите две седмици след инсталирането на IBM терминала.

Работното време на модерния, алтернативен достъп до информация е 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. IBM терминалът не се уморява или изнервя от напрегната работа.

Терминалът е доставен безвъзмездно от Ай Би Ес България, партньор на IBM у нас. Софтуеърът е разработка на НОИ.

Световният гигант IBM има над 20-годишен опит в доставката на комплексни киоск решения, включително нестандартен хардуер и софтуер, системна интеграция, консултация, внедряване, поддръжка и финансиране. IBM притежава солиден опит както във внедряването на пиедестални, стенни и настолни терминали, така и в интеграцията им с останалите системи на предприятието.