Компанията News Corporation на австралийския медиен магнат Рупърт Мърдок и американският холдинг Google сключиха партньорско споразумение, съобщиха от IDG.BG.

То ще позволи популярната търсачка да бъде внедрена в уеб порталите MySpace.com и Fox Interactive Media, които са собственост на News Corp. По-важното е обаче, че според договора компанията на Мърдок ще получи до 2010 г. от Google 900 милиона долара под формата на отчисления от Интернет реклами. Очаква се партньорството между двата гиганта да промени цялостното развитие на рекламния сектор в Интернет. Коментаторите обаче са единодушни, че то стана възможно единствено поради огромната популярност, която си спечели през последните години сайтът MySpace.com, създал според мнозина цяло едно ново Интернет общество.

News Corporation закупи портала MySpace през юли 2005 г. за 580 милиона долара, а към момента той има 85 милиона потребители. През юни тази година създателите на сайта Крис Деволф и Том Андерсън получиха награда Webby в категорията за "Пробив на годината", а месец по-късно порталът зае първо място по популярност в американското Интернет - пространство.

Още през юни оперативният директор на News Corporation Питър Чернин обяви, че компанията ще търси партньорство с водещите Интернет търсачки Google, Yahoo и Microsoft MSN.