батерияОт компанията Amprius заявиха, че са разработили батерия с възможност за съхраняване на два пъти повече енергия от всички останали, предлагани на пазара, информира technews.bg.

Вече са били постигнати договорки с няколко неназовани големи производители на потребителска електроника за пускане на продуктите в търговската мрежа в началото на 2012гг. Новите батерии ще позволят на преносимите устройства да работят с 40% по-дълго при едно зареждане.

От Amprius твърдят още, че работят и с производители на автомобили, които в момента оценяват възможностите на новата технология за задвижване на електрически превозни средства.

Когато литиево-йонната батерия се зарежда, литиеви йони се движат от катода към анода, като електроните преминават през външна електрическа верига. При разреждането на батерията протича обратният процес. Колкото повече литий може да приеме анодът, толкова повече е общата енергия на батерията, кото тя може да съхранява, съответно да отдава.

През последните 30 години литиево-йонните батерии използват въглеродни аноди. При липсата на нови материали капацитетът за съхраняване на енергия на тези батерии се подобрява само с около 7% годишно благодарение на инженерни подобрения.

Силицият теоретично има 10 пъти по-голям капацитет за съхранение в сравнение с въглерода, който се използва сега за направата на аноди, но за учените винаги е било трудно да превърнат силиция в практически използваеми електроди. Тъй като се борави с по-големи обеми от литиеви йони, скоро силицият набъбва и се разпада.

През 2007г Ий Цуй, професор по материалознание в Станфордския университет, успява да открие метод силициеви пластини да бъдат зареждани без проблеми. За тази цел в батерията има миниатюрни жички, които са вертикално подредени и привързани, които са едновременно достатъчно здрави и гъвкави, за да се използват за изработването на аноди.

Прототипните модели на компанията са тествани чрез 250 цикъла на зареждане и разреждане и е доказано, че съхраняват два пъти повече енергия от на една конвенционална батерия. За да бъде сериозен претендент за използване в електрически превозни средства, обаче, този модел ще трябва да издържи и на тестовете с 3000 цикъла на зареждане, казват от Amprius.