От компанията Amprius заявиха, че са разработили батерия с възможност за съхраняване на два пъти повече енергия от всички останали, предлагани на пазара, информира technews.bg.
Вече са били постигнати договорки с няколко неназовани големи производители на потребителска електроника за пускане на продуктите в търговската мрежа в началото на 2012гг. Новите батерии ще позволят на преносимите устройства да работят с 40% по-дълго при едно зареждане.
От Amprius твърдят още, че работят и с производители на автомобили, които в момента оценяват възможностите на новата технология за задвижване на електрически превозни средства.
Когато литиево-йонната батерия се зарежда, литиеви йони се движат от катода към анода, като електроните преминават през външна електрическа верига. При разреждането на батерията протича обратният процес. Колкото повече литий може да приеме анодът, толкова повече е общата енергия на батерията, кото тя може да съхранява, съответно да отдава.
През последните 30 години литиево-йонните батерии използват въглеродни аноди. При липсата на нови материали капацитетът за съхраняване на енергия на тези батерии се подобрява само с около 7% годишно благодарение на инженерни подобрения.
Силицият теоретично има 10 пъти по-голям капацитет за съхранение в сравнение с въглерода, който се използва сега за направата на аноди, но за учените винаги е било трудно да превърнат силиция в практически използваеми електроди. Тъй като се борави с по-големи обеми от литиеви йони, скоро силицият набъбва и се разпада.
През 2007г Ий Цуй, професор по материалознание в Станфордския университет, успява да открие метод силициеви пластини да бъдат зареждани без проблеми. За тази цел в батерията има миниатюрни жички, които са вертикално подредени и привързани, които са едновременно достатъчно здрави и гъвкави, за да се използват за изработването на аноди.
Прототипните модели на компанията са тествани чрез 250 цикъла на зареждане и разреждане и е доказано, че съхраняват два пъти повече енергия от на една конвенционална батерия. За да бъде сериозен претендент за използване в електрически превозни средства, обаче, този модел ще трябва да издържи и на тестовете с 3000 цикъла на зареждане, казват от Amprius.
gg_
на 08.10.2010 в 17:09:46 #25dk | 06.10.2010 06:17 В общия случай се зарежда с 1/10 от тока за 16 часа. от кой ток?
dk
на 06.10.2010 в 07:17:24 #24Акумулаторната батерия има капацитет в амперчасове. В общия случай се зарежда с 1/10 от тока за 16 часа. Делим 10 на 16 и получаваме кпд 0,625 или 62,5% Загубите са в топлина. На по-новите батерии или опаковката им е написан режимът на зареждане. А батериите за телефон са глупакоустойчиви - имат вграден контролер.
mrKrastev
на 25.09.2010 в 13:57:52 #23http://www.youtube.com/watch?v=l7F5nIA8xmw
mrKrastev
на 25.09.2010 в 13:56:21 #2223. gg_ | 25.09.2010 02:00 заяждането с теб винаги е върховно удоволствие
mrKrastev
на 25.09.2010 в 13:55:29 #21възможност за съхраняване на два пъти повече енергия от всички останали, предлагани на пазара ...... Новите батерии ще позволят на преносимите устройства да работят с 40% по-дълго при едно зареждане. Еми явно има разлка между колко може да съхранява и колко реално да отдаде. И аз ти го казвам и го пише
gg_
на 25.09.2010 в 03:09:01 #20Ама са две различни неща колко може да "поеме" и колко реално може да отдаде. -------------------- кво да поеме бе човек? никой не го интересува какво има вътре и как се е получило... важното е да дава ток и да не е токсично, същественото е амперчасове, живот на батерията и размери/тегло
gg_
на 25.09.2010 в 03:00:16 #19Айде сега па десет станаха, ама унищожавали континенти. А ако на всички ни гръмнат газовите бутилки в един момент дали газова бутилка ще унищожава континенти? ----------------------- кво си мислиш че руснаците или американците нямат 10 ли и ако си мислиш че не могат да ги изстрелят навъднъж.... а дали ще гръмнат едновременно няма никакво значение а 2 пъти е достатъчно - еквивалент 100мт - и все пак повтарям че тва е бомба от 61-ва!
mrKrastev
на 25.09.2010 в 00:24:40 #18при цял заряд може да си представиш какво е = Със сигурност ще е по-малко от 2 пъти повече разрушение при цял заряд Ако не ми вярваш потърси какво е закон за намаляващата ефективност
mrKrastev
на 25.09.2010 в 00:23:26 #17Регистриран на: 18.10.2007, 18:35 17. gg_ | 24.09.2010 20:58 а за бомбата пак ти казвам че разликата между "унищожава всичко", "ударна вълна" и "радиационно замърсяване" е в много километри.. същото важи и за количеството бомби - за европа например - 3 бомби и е унищожена.. за азия може да са 10, но факта е, че унищожава континенти и пак ти казвам че цар бомба е тествана с наполовината мощност - при цял заряд може да си представиш какво е.. а съвременните бомби са още по-мощни - все пак цар е тествана 1961 !!! == Айде сега па десет станаха, ама унищожавали континенти. А ако на всички ни гръмнат газовите бутилки в един момент дали газова бутилка ще унищожава континенти?
mrKrastev
на 25.09.2010 в 00:21:39 #1618. gg_ | 24.09.2010 21:01
mrKrastev
на 25.09.2010 в 00:19:42 #1516. gg_ | 24.09.2010 20:57 еми и в амперчасове може да се мери. Ама са две различни неща колко може да "поеме" и колко реално може да отдаде. Разбирасе, че има загуби и то много по-сериозни отколкото си мислиш
gg_
на 24.09.2010 в 21:58:36 #14а за бомбата пак ти казвам че разликата между "унищожава всичко", "ударна вълна" и "радиационно замърсяване" е в много километри.. същото важи и за количеството бомби - за европа например - 3 бомби и е унищожена.. за азия може да са 10, но факта е, че унищожава континенти и пак ти казвам че цар бомба е тествана с наполовината мощност - при цял заряд може да си представиш какво е.. а съвременните бомби са още по-мощни - все пак цар е тествана 1961 !!!
gg_
на 24.09.2010 в 21:57:19 #13mrKrastev, не се излагай и престани с обидите, кажи нещо конкретно, в какво се мери "вътрешен капацитет" на една батерия? какви мерни единици? компоти ли са , домати ли са? сравни физически твоя "вътрешен капацитет" с капацитета, дето се мери в амперчасове
mrKrastev
на 24.09.2010 в 19:24:42 #12А колкото до цар бомбата - естествено, че не може да разрушава континенти. До 350 километра диаметър разрушава всичко и с "тъпчене и уголемяване" не става. Ти знаеш ли колко е един континент бе шизофреник? Щял да разруши континент с бомба
mrKrastev
на 24.09.2010 в 19:21:38 #1111. gg_ | 23.09.2010 11:06 Тъпанарче има огромна разлика между вътрешен капацитет на една батерия и реално колко може да отдаде на даден уред. Ама в главата ти е пихтия и не го разбираш. За сметка на това спориш с мен и казваш, че статията не е правилна. Идиот скотски
gg_
на 23.09.2010 в 12:09:38 #10кпд на батерия кпд спрямо какво? да не сипваш бензин вътре? или чакаш слънцето да я напече
gg_
на 23.09.2010 в 12:06:32 #9mrKrastev кво кпд бе, я кажи в кви мерни единици е тва кпд на батерията, щот величината за заряд е амперчас, ако се сещаш какво значи , а за цар бомбата излязох прав - може да се разрушават континенти с нея
zmja
на 23.09.2010 в 09:07:06 #8Е досега ел.автомобилите минаваха от 150 до 300 км . сега още 40 % . Това е добра новина
mrKrastev
на 23.09.2010 в 04:05:00 #77. Шуменец | 22.09.2010 22:13 на 250 цикъла се тествани
mrKrastev
на 23.09.2010 в 04:03:26 #6Регистриран на: 18.10.2007, 18:35 5. gg_ | 22.09.2010 16:04 уж "два пъти повече енергия" пък "работят с 40% по-дълго при едно зареждане" тва не е 2 пъти а 1.4 пъти Можеби тук става въпрос за кпд спрямо този двоен капацитет и загубите при ползване и затова е 40%. Ама главичката ти е малка от момента в който спореше за цар бомба и не можеш да го схванеш и това. Не всичко, което лети се яде