Под 10 минути - за толкова време би следвало всеки пътуващ с автомобил в София да успее да намери място за паркиране в идеалния център на столицата, ако новата реформа на общината стане факт. Това заяви пред Нова телевизия кметът Васил Терзиев по повод плановете за поскъпване на синя и зелена зона.

По негови думи реформата за паркирането е изключително нужна, за да се въведе ред в част от кварталите, да се облекчи натискът върху зоните, където вече има платено паркиране, да има допълнителен ресурс, за да може да се инвестира в градската среда. Според градоначалника това е правилна стъпка.

"Дали е идеално решението? Не. Никога не съм твърдял, че може да имаш идеално решение. Но за мен то е една огромна крачка в правилната посока и в това за първи път да имаме ясна връзка между това какво взимаме от гражданите и какво им даваме", изтъкна той.

Терзиев обясни, че целта е до 10 минути, а дори и по-малко - "за 7-8 минути, да може да се намери паркомясто в идеалния център на София".

"Екипът на София" застана зад реформата за паркирането в столицата

"Екипът на София" застана зад реформата за паркирането в столицата

Според Любо Георгиев цената е ниска, а без мерки за паркирането градът още повече ще се задъхва

На критиките, че първо трябва "да се оправят улиците, да се построят паркинги - и след това да се вдигат цените", той отговори: "Аз разбирам този аргумент, но има много практика, която показва кои са ефективните начини да се случат нещата. Навсякъде опитът показва едно и също — че първо се преминава през регулация и после се пристъпва към активно построяване на паркинги и други от нуждите, които имат гражданите. Това за паркингите звучи изключително добре до момента, в който не започнем да правим сметката. Има два въпроса. Това колко би ни струвало? Това са милиарди евро — около 2,5 милиарда евро за тези 100 000 коли, които нямат паркоместа, за да се направят паркинги. И то не от сложните, подземните в центъра, които не е ясно колко бързо могат да станат заради културно-историческо наследство и други предизвикателства. Но ние имаме и друг проблем — къде да бъдат. Защото това влиза в конфликт с желанието да бъде зелен градът. То или трябва да бъде под земята, което прави сметката още по-скъпа, или трябва да бъде на място, което в момента е зелена площ".

Кметът увери, че разбира "желанието да има паркинг за всяка кола и всеки да има колкото коли иска", но подчерта, че това няма как да стане, без да платим друга сметка, която е откъм един от най-големите ресурси на София — зеленината.

Столичните квартали стават все по-лошо място за живеене според 45.7% анкетирани жители

Столичните квартали стават все по-лошо място за живеене според 45.7% анкетирани жители

28% не виждат промяна в развитието на районите си

Той изтъкна, че столицата има изключително добро метро, което в една от последните класации е било класирано на второ място в Европа.

"За нас темата за неговото разширяване е от изключителна важност като гръбнак на транспортната система. В момента се строят десет нови метростанции, предстои да се избере изпълнител на продължението по "Царица Йоанна", върви и проектирането за удължаването към "Студентски град", което трябва да приключи до година", докладва Терзиев.

Според него откъм покритие градският транспорт в София е добър. Откъм надеждност — не толкова, поради което се работи върху предизвикателствата.

Терзиев обясни, че цената на синята и зелената зона има ясна икономическа обосновка, която не е свързана с еврото. И откъм съпоставка на цената на час в зоната спрямо средния доход в града — тя е близо два пъти по-евтина, отколкото при въвеждането на зоната, изчисли той.

По негови думи цената на билета за градския транспорт ще бъде закръглена надолу при въвеждането на еврото. "Ще бъде 80 евроцента и няма да бъдат пипани цените на картите. В следващата година такива промени не се предвиждат", увери кметът.

Васил Терзиев: Протестите няма да променят решението на СОС за платеното паркиране

Васил Терзиев: Протестите няма да променят решението на СОС за платеното паркиране

Пеформата е задължителна, по думите на кмета

Относно темата с боклука той изтъкна, че ежедневно се работи за това хората да не посрещнат с пълни кофи за отпадъци Нова година. Основният приоритет бил да се намери трайно решение.

Терзиев посочи, че най-рисковите райони в този аспект, в които договорите за сметопочистване изтичат на 1 декември, е Зона 3 — "Подуяне", "Изгрев" и "Слатина". Там приключва договорът с текущата фирма, поради което се прави организация заедно с районните кметове, като се стъпва на опита от "Красно село" и "Люлин" - да се мине максимално плавно към това да има сметоизвозване.

По отношение на снегопочистването на града предвид настъпването на зимата Терзиев беше категоричен, че има достатъчно снегорини, които ще обезпечат почистването.

Той обеща и украсата на столицата за Коледа да бъде "по-добра от миналогодишната".