Нови разкрития компрометират системата за таксуване на реклами в Интернет, които се появяват на страниците с резултати от търсене по ключови думи. Принципът "плати за клик", широко използван от сайтовете за търсене, е уязвим на измами, съобщават от TechNews.bg.
Конкуренти, непочтени интернет издатели и платени "кликвачи" могат да обезсмислят инвестицията в реклама и да донесат сериозни загуби на компаниите, търсещи клиенти в Интернет.
Он-лайн магазин за бижута неотдавна стана жертва на подобна измама. Вместо от потенциални клиенти, кликове от платената реклама на DiamondHarmony.com в няколко сайта за търсене идвали от фалшиви източници, разкри cnet.com.
В резултат на манипулацията, бижутерът DiamondHarmony.com е платил на вятъра около 17 хиляди долара за период от над седем месеца. Това е близо 20% от бюджета на Diamond, разпределен между 8 търсещи машини по 45-50 долара дневно.
Измамата станала явна, след като една от търсачките започнала да отчита прекомерно много кликове, без това да увеличи ни най-малко покупките на бижута от он-лайн магазина. Съотношението продажби/кликове през този канал тръгнало стремглаво надолу, за разлика от това на останалите търсачки, включени в кампанията на DiamondHarmony.
Дори и аналитичният софтуер, инсталиран от е-магазина, не успял да открие източника на измамата. Предполага се, че фалшификацията идва от партньорите на търсачката - издателски сайтове, които участват в системата на търсене и прибират процент за всеки генериран от тях клик върху платените връзки.
Именно този механизъм подбужда непочтени играчи в Интернет да генерират умишлено кликове без никакъв шанс те да резултират в продажби за бизнеса, който на практика им плаща за измамата.
От технологична гледна точка, фалшиви кликове могат да генерират както автоматични програми, така и хора, наети специално за тази цел. Мотиви за подобно деяние обаче освен сайтовете партньори на търсачките имат и конкурентите на рекламиращите.
Проблемът с клик измамите обаче се тълкува различно от различните субекти в Интернет. Големите търсещи машини като Google и Yahoo твърдят, че имат защитни механизми срещу манипулаторите. Рекламодателите от малкия бизнес, които са най-потърпевши от подобни машинации, пък смятат, че явлението е много по-мащабно, отколкото търсачките признават.
Според консултантската компания Click Forensics фалшивите кликове са около 14% от общите. Анализаторите са стигнали до този извод след проучване измежду над 1300 он-лайн търговци.
Това, което влошава ситуацията, е, че много от случаите на измами с кликове остават неразкрити. Технологичните решения, призвани да се справят с проблема, нито са безплатни, нито лесни, особено за малкия бизнес. Най-доброто средство за разкриване има ли измама или не е он-лайн търговците да следят съотношението продажби/кликове - ако то има необичайно ниски стойности, много е вероятно някой да манипулира системата "плати за клик", посочват специалистите.
Sharky67
на 03.10.2006 в 14:46:41 #2Сефте! Тва го има от 5 години - още със SpediaClick и тн имаше програмки. Тук може би говорят за скриптове, които изяждат кликовете или просто избутват дадена реклама/сайт на по-горно място в търсачките.
котка
на 03.10.2006 в 13:44:39 #1Те откриха топлата вода с тази новина. Програмите за генериране на кликове са стари колкото Интернет. Затова никога не плащам за реклами, оптимизирам си сайтовете така, че да съм на върха на търсачките в категориите ключови думи, които ме интересуват.