
През последните 10 години Microsoft много пъти се опитваше да влезе в телевизионния бизнес, но безуспешно. Тези опити обаче струваха на компанията над 20 милиарда долара, коментира електронното издание на в. “Ню Йорк Таймс”.
Двете компании подписаха 10-годишно споразумение за доставка на услугата до милиони домашни абонати.
SBC планира да внедри софтуер на Microsoft, за да кодира телевизионната програма преди тя да бъде изпратена до потребителите и да я разкодира с модифицирани телевизионни приемници в домовете им.
Най-важното е, че софтуерът компресира цифрови сигнали и по този начин видеопрограмите могат да бъдат изпратени по високоскоростна цифрова линия.
Досега Microsoft тества продукта си с компании извън Америка като Bell Canada и Reliance Telecom, един от най-големите телефонни доставчици в Индия. Анализите на Stanford C. Bernstein & Company New York показват, че двете компании се очаква да достигнат 6.1 милиона телевизионни потребители или 6.2% от националния пазар на Америка до 2010 година.
Отделно от това SBC съобщи в четвъртък, че ще започне да предлага Интернет-базирани телефонни услуги в началото на 2005.
Компанията засега тества услугата в Чикаго, Далас, Лос-Анджелис и Сан Антонио.