Американските компании Microsoft Corp и Yahoо сключиха споразумение в областта на търсенето и рекламата в мрежата, където и двете групи са изпреварвани категорично от конкурента си Google, предаде money.bg.

Според подписания договор Yahoo ще спечели 500 млн. долара от сделката с „Майкрософт" в рамките на текущата година и други 200 млн. от икономии в увеличаване на капитала на компанията.

Наскоро представената търсеща машина на Microsoft - Bing ще бъде изцяло използванa от Yahoo, както за безплатните така и за платените услуги при интернет запитванията.

От своя страна Yahoo ще бъде отговорна за рекламата , която да се появява при търсенията и да се свързва със заявените ключови думи. Сключеният договор е за срок от 10 години.

Припомняме, преди време главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър заяви, че вижда възможности за сътрудничество с Yahoo в посока на създаването на "усъвършенствана търсачка".

През април бе съобщено, че Microsoft продължава да вярва, че има смисъл от сътрудничество в Yahoo, дори и ако компанията се откаже от покупката на интернет търсачката.

Yahoo и Microsoft заемат второ и трето място на пазара на интернет търсачките в САЩ с дял от съответно 21 и 8 на сто, а Гугъл е безспорният лидер с 64%

Миналата година Microsoft направи опит да придобие Yahoo за 47.5 млрд. долара, но усилието на софтуерния гигант удари на камък.

В същото време Yahoo се опита да постигне сделка с Google в областта на интернет рекламата, но тя не бе одобрена от регулаторните власти.