Консултантската компания Booz Allen Hamilton публикува проучването на корпоративните разходи за изследвания и разработки (Research & Development) за 2006 г., което извършва ежегодно. 

Компанията от сектора на информационните и комуникационните технологии с най-голяма сума на нейните R&D разходи е Microsoft. Тя заема седмо място в общата класация.
Софтуерният гигант е похарчил $6,58 млрд. за изследвания и разработки през 2006 г. - с 6,5% повече отколкото през 2005 г. Тази сума е 14,9% от приходите от продажби на компанията за 2006 г.

Водачът в общата класация е Toyota. Сумата на R&D разходите на компанията за 2006 г. е $7,7 млрд. и се равнява на 3,7% от приходите й от продажби за 2006 г.

Според Booz Allen Hamilton, която наблюдава хилядата компании с най-големи R&D разходи, картината на разходите за изследвания и разработки в световен мащаб е положителна.
Прирастът на тези разходи през 2006 г. спрямо 2005 г. е значително по-голям, отколкото през 2005 г. в сравнение с 2004 г. Северноамериканските компании са водещи в класацията.
Увеличил се е също и процентът на R&D разходите като дял от приходите от продажби на тези хиляда компании, изразходващи най-много средства за изследвания и разработки.

Проучването на Booz Allen Hamilton за 2006 г. е публикувано на следния Интернет адрес: http://www.boozallen.com/media/file/Global_Innovation_1000_2007.pdf.

Източник: IDG.bg