След шест месеца тестване MySpace обяви, че вече може да предлага реклами, които да са свързани с личната информация на потребителите, която са побликували в профила си. От компанията смятат, че тяхната технология ще повиши кликовете върху рекламите с цели 80% над средния брой. До края на седмицата ще бъдат оповестени и резултатите от проведените тестове.

В създаването на алгоритъма, чрез който да се категоризират потребителите в MySpace, са участвали 100 от служителите на Fox Interactive. Основните категории, в които са разпределени всичките 110 млн. потребителя са десет , базирани на техните основни интереси. За да се определи към коя категория е всеки потребител, системата взима предвид няколко съществени неща като групите, в които той участва, приятелите му, активността му по отношение на рекламите и героя, който е посочил в профила си. Годините и полът също са едни от важните белези. За да са сигурни, че резултатите са абсолютно точни, всяка втора седмица екип от "тестери за свързаност" проверяват ръчно дали профилите са попаднали в подходящата категория.

Няколко национални рекламодатели, чиито имена не се споменават, вече са тествали услугата. Говорители на Fox Interactive споделиха, че някои типове реклама са по-успешни, отколкото други. Рекламите, свързани с автомобили, са увеличили CTR-а (click-through-rate) си двойно, а на тези, свързани с музикалния бранш, CTR-ът им се е увеличил с 70%.

"Ние сме благословени с огромно количество информация за това, какво харесват, какво не харесват и какви са страстите на потребителите," коментира Питър Левинсон, директор на Fox Interactive. "Имаме възможността да предложим на рекламодателите абсолютно нов пример."

Facebook, най-силният конкурент на социалната мрежа, също експериментира с подобен начин за предлагане на контекстна реклама. Зад експериментите стои  компанията Microsoft, с която  социалната мрежа подписа споразумение за доставяне на реклама в рамките на сайта.

Източник: visionforweb.com