Електрическите велосипеди са изключително екологичен начин за придвижване наоколо, затова е основателно да се стремим да насърчаваме тяхното разпространение.

Разбира се, обикновените велосипеди са дори по-чисти и още по-здравословни, но предимствата на е-велосипедите не бива да се подценяват, пише GreenTech.bg.

Каращите е-велосипед може би не биха карали обикновено колело, ако не биха имали електрически мотор в своя помощ, било то, защото имат да пътуват дълго или защото живеят в хълмиста местност, или поради някаква заболяване, или дори заради чист мързел.

Причините не са от значение, важното е повече хора да карат колела.

Затова е добра новината, че - според анализаторите - производството на електрически велосипеди се увеличава. Прогнозата е, че този пазар се очаква да нарасне от 8,4 милиарда долара през 2013 г. до 10,8 милиарда долара през 2020 година. Китай ще е основен играч на този пазар - 9 от всеки 10 е-велосипеди ще е продаден именно там.

Все пак пазарът е е-велосипеди е в състояние на промяна. В Западна Европа той става все по-наситен от конкуренти и сега представлява повече от 20% от световните приходи от продажби на електрически велосипеди годишно.

Междувременно в Северна Америка играчите успяват да достигат до все по-млади потребители на е-велосипеди сред тези, които карат колело за транспорт, а не просто за забавление.

Дори огромният китайски пазар с неговите 28 милиона бройки е в състояние на промяна, тъй като правителството обмисля промени в правилата, регулиращи пазара, и потребителите започват да осъзнават предимствата на литиево-йонните батерии пред оловно-киселинните.

Navigant прогнозира, че годишните продажби на е-велосипеди ще нараснат от 31 милиона през 2013 г. до близо 38 млн. през 2020 година.