Мобилните версии на медийните сайтове стават задължителен елемент за това потребителите да имат мигновен достъп до тях. Те са разработени за устройствата, които всеки от нас има в джоба си, а именно мобилните телефони и таблетите.

Това заяви Тодор Панайотов от Techwork по време на специализираната конференция iEvent.bg, организирана от Techwork и Talantix.

На събитието за първи път бе представена мобилната версия на news.bg, създадена специално от Techwork за презентацията на форума.

Бяха представени и версии за iPad на списание „Мениджър", като разработването му за мобилно устройство е позволило списанието да стане по-интерактивно чрез включването на видео, аудио и галерии от снимки към статичното съдържание.

По време на конференцията стана ясно, че вече една трета от мобилните устройства у нас са смартфони, което позволява разгръщане и на този бранш като медийна и рекламна ниша.

Според Мартин Панайотов, рекламите, които ще бъдат върху мобилните версии на сайтовете ще дават възможност при клик върху тях потребителят директно да се свързва с компанията, чиито продукти или услуги желае да използва. Това, по думите му, е една от важните еволюционни стъпки в маркетинга.

Според него в бъдеще все повече мобилните устройства ще стават източник на информация, като персоналните компютри (били те настолни или лаптопи) ще останат в историята. Затова огромна част от компании като Google и Apple инвестират все повече и повече в мобилни приложения.