Норвежци са прекарали повече от 30 часа в четене на правила и условията от приложенията на смартфоните. Това е част от кампания на агенцията за потребителите в страната, съобщава Би Би Си.

Норвежецът средно има 33 приложения, обяви Норвежкият съвет за защита на потребителите. Правилата и условията на всички приложения взети заедно са по-дълги от Новия Завет.

За да докаже абсурдната дължина, съветът организирал кампания, в която норвежци чели всеки от тях в реално време на интернет сайта на институцията.

Четенето е приключило днес. То е продължило 31 часа, 49 минути и 11 секунди. Избрани са някои от най-популярните в световен мащаб приложения, включително Netflix, YouTube, Facebook, Skype, Instagram и Angry Birds.

„Настоящото състояние на правилата и условията за дигитални услуги граничи с абсурда”, заяви представител на Норвежкия съвет за защита на потребителите.

Техният обхват, дължина и сложност означават, че е почти невъзможно да се направят добри и информирани решения.

Съветът призовава индустрията да пише по-кратки, ясни правила и условия и да приеме общ стандарт.