Според компанията OCZ, пазарът на SSD дисковете преминава на следващия етап от своето развитие. В близките години количеството на играчите в отрасъла съществено ще се съкрати, съобщава PixelMedia.bg. Ако сега SSD се произвеждат от много компании, към 2015 – 2016 г ще има сливания и поглъщания на по-слабите от по-силните.

Да си спомним как се развиваше пазарът на хард дисковете. В началото на миналото десетилетие имаше над 10 производителя на HDD. Но постепенно едни фирми напуснаха пазара, а други бяха погълнати. В крайна сметка, производителите на HDD вече са само няколко – това са такива гиганти, като Western Digital, Seagate, Toshiba. Както отбелязват експертите, SSD отрасълът ще се развие по същия сценарий.

Самата OCZ не възнамерява да напуска пазара или да се слива с някого. Впрочем, досега две компании бяха заинтересовани от покупката на OCZ — Seagate Technologies и Micron Technology. Но производителят издържа на натиска и съумя да укрепи своето финансово положение. В отговор на недобрите си резултати от 2013 финансова година, компанията направи разместване в ръководния състав. През октомври 2012 г постът генерален директор на OCZ беше зает от Ралф Шмит.

OCZ беше една от първите, които се зае с производството на флаш дискове и даже пожертва своя DRAM бизнес, за да намали разходите си и да се фокусира върху SSD. Според новия генерален директор, след 2-3 години компанията ще успее да обхване голяма част от пазара.

Като цяло, отрасълът действително изглежда перспективен. Съгласно прогнозите на IHS iSuppli, доходите от продажби на SSD през 2013 г ще се увеличат с 53% - до $10,7 млрд. Към 2016 г този показател ще надхвърли $20 млрд.