От догодина билетът за софийското метро вече ще може да се купува и през мобилния телефон. Решението стъпва на иновативна платформа, разработена от VIVACOM и CellumPay, която позволява на потребителите да превърнат телефона си в „интелигентен портфейл", съобщават от фирмата.

Методът бе демонстриран на метростанция "Сердика" пред зам.-кмета на столична община Любомир Христов от представители на двете компании и Метрополитен АД. Въвеждането на електронния билет за софийското метро може да стане факт още през следващата година.

За да могат да си закупят електронен билет, клиентите трябва да имат единствено мобилен телефон с достъп до интернет, каквито на практика са 62% от устройствата, ползвани на българския пазар в момента. Очаква се след две години този брой да нарасне до 75% т.е. три четвърти от потребителите у нас да разполагат с телефон с интернет свързаност.

Платформата на VIVACOM и CellumPay е съвместима с всяко едно от тези устройства и не изисква регистрация или предплащане. Електронният билет за метрото се издава под формата на QR-код, който клиентът получава на своя телефон и регистрира на специално инсталирани устройства на пропускателните врати на метрото.

Плащането става с няколко прости стъпки през мобилно приложение CellumPay, като потребителят може да избере дали да плати с банкова карта или сумата да се добави към месечната му VIVACOM сметка.

Това превръща методът в универсален начин за плащане, който да намали разходите на Метрополитен АД за обслужване и производство на карти и билети и да направи по-ефективното обслужване на самите пътници.