Най-голямата социална мрежа Facebook обедини усилията си с британска агенция за защита на децата, за да намали рисковете за младите потребители, предаде AFP.

Ново приложение, наречено ClickCEOP, ще дава възможност на всеки тийнейджър да потърси помощ, ако стане обект на някаква заплаха.

Своеобразният паник бутон дава на потребителите пълен достъп до услугите на Центъра за предпазване на децата от експлоатация и онлайн защита CEOP, където може да бъде докладвано съмнително поведение, свързано с онлайн измами, хакери и педофили.

Реклама на ClickCEOP ще се показва на заглавните страници на всички Facebook потребители, които са заявили възраст между 13 и 18 години, като от тях ще се изисква единствено да добавят приложението, за да получат защита.

Появата на clickCEOP е своеобразен пробив в позицията на Facebook относно безопасността на личните данни. През миналата година социалната мрежа стана обект на множество критики, след като 17-годишно момиче беше отвлечено и убито от изнасилвач, представил се за неин връстник в Мрежата.

Тогава от Facebook заявиха, че собствените им механизми за защита на личните данни са достатъчно сигурни и отказаха помощ от други организации.

Така наречените „паник бутони", даващи достъп на младите потребители до защитаващи правата им институции, се използват и от конкурентите на Facebook - Bebo и MySpace.