Много фирми рискуват да изгубят своите приходи и да отблъснат клиенти, защото нямат план за възстановяване на своите уеб сайтове в случай на срив, сочи ново проучване, стобщават от TechNews.bg.

Изследването показва, че една трета от компаниите нямат план за "disaster recovery". А от фирмите, които имат такъв, само 38% са казали, че тестват своите планове повече от веднъж годишно.

Липсата на комуникация между ИТ отдела и маркетинговите екипи, които споделят отговорността за уеб сайта, е една от причините за тревожните заключения на проучването.

Около две трети от запитаните са отговорили, че не очакват поражения за бизнеса си, ако сайтът им се срине за един цял ден. Това, според анализаторите, може да се дължи на липсата на търговско съзнание от страна на ИТ отдела.

Експерти твърдят, че докато фирмите изпадат в непредвидени ситуации, много от тях не вземат насериозно уеб сайтовете. Изключение правят, онлайн компаниите.

За да се състави разбираем план за възстановяване след срив, ИТ мениджърите трябва да разберат до каква степен ще пострада бизнесът от търговска гледна точка в случай на срив на сайта, след което да разгледат и маркират потенциалните точки на повреда.