Федералната авиационна администрация (FAA) заяви в сряда, че изисква новите пътнически самолети да имат допълнителна бариера пред пилотската кабина, за да се предотврати нахлуване в нея, предава Ройтерс.
Окончателното правило, което беше предложено за първи път през юли, изисква производителите на самолети да инсталират втора физическа бариера на самолети, използвани за търговски пътнически полети в Съединените щати. FAA каза, че допълнителната бариера ще предпази пилотските кабини от проникване, когато вратата на кабината е отворена.
Изискванията ще влязат в сила две години след датата на издаване на разпоредбата, което се очаква да стане през август. Синдикатите призоваха правилото да влезе в сила една година след публикуването, докато производителите на самолети и голяма американска авиокомпания поискаха гратисен период от три години.
"Всеки ден пилоти и летателни екипажи превозват безопасно милиони американци - и днес предприемаме още една важна стъпка, за да гарантираме, че те имат физическата защита, която заслужават", каза министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг.
След отвличането на четири американски самолета на 11 септември 2001 г. FAA прие стандарти за сигурност на пилотската кабина, за да ги направи устойчиви на насилствено проникване и неоторизирано влизане.
FAA не изисква съществуващите самолети да бъдат преоборудвани. Основен синдикат на пилоти преди това призова Конгреса да изиска съществуващите самолети да бъдат модернизирани.
FAA през 2007 г. определи правила за сигурността на пилотската кабина при отваряне на вратата й, включително изискване вратата да бъде заключена, когато самолетът е в експлоатация, освен ако не е необходимо да се отвори, за да се позволи достъп на упълномощени лица.