Инженерите на Skype отстраниха сериозен софтуерен проблем, появил се в петък и блокирал безплатната peer-to-peer телефонна услуга за повече от 24 часа.

Според EBay - новите притежатели на правата над Skype, сривът, поради който над 220-те милиона потребители на услугата за онлайн телефония останаха на сухо се дължи на софтуерен бъг, а не на хакерска атака.

Според софтуерните инженери на компанията проблемът се дължи на неправилната работа на алгоритъм, подсигуряващ мрежовата поддръжка на Skype.

Проблемният алгоритъм осигурява взаимодействието на Skype клиента, инсталиран на машината на отделния потребител с остатъка от Skype мрежата.

Въпреки сравнително бързото възстановяване на услугата сривът предизвика силно безпокойство в бизнес средите.
Според анализаторите то се дължи на страхът от потенциални нови проблеми с комуникацията както при Skype, така и при други доставчици на VoIP услуги.

Повечето експерти в телекомуникационната индустрия смятат, че сривът Skype е още един симптом, показващ уязвимостта на VoIP телефонията.

Друга популярна компания - Vonag, водещ независим VoIP доставчик за територията на САЩ, наскоро също се сблъска със сериозни проблеми, но от правно естество.

Като прибавим и актуалния срив в услугите на SunRocket - друг известен VoIP доставчик, за повечето бизнес клиенти везната вероятно вече се  накланя обратно в полза на по-традиционните комуникационни доставчици.

IDG.BG