Върховният административен съд постанови в полза на телекома Орбител при спора за рекламата, в която компанията сравнява телефонните си цени с тези на БТК.

Според решението, Орбител е спазил правилата на добросъвестна търговска практика, по смисъла на Закона за защита на конкуренцията, както и че не е извършил нарушение с рекламната кампания за новите цени на „Бизнес Орбифон" - услуга за икономични бизнес разговори. ВАС отмени решението на КЗК от края на 2006 г., с което Комисията забрани използването на сравнителната реклама на Орбител и наложи имуществена санкция.

Сравнителната реклама дава възможност на потребителите лесно да се ориентират за приликите и разликите между различните пазарни предложения. Спорът по първия казус за сравнителна реклама постави под въпрос бъдещото развитие на този похват в България. Решението на тричленния състав на ВАС дава позитивна посока затова.

Сравнителната реклама е разрешена в ЗЗК, при три условия:
- Коректно сравнение на факти
- Липса на квалификация по отношение на конкурента
- Използване на чужди марки само с разрешение на техния притежател

Основните аргументи към решението на ВАС са:
- Крайната цел на рекламния клип е сравнение между цените на идентични услуги, което е законосъобразно, както и потребителите да се ориентират лесно и да направят своя избор между „БТК" АД и „Орбител" ЕАД за своите междуселищни и международни разговори.

- При сравнението на услугите, цените на БТК и Орбител са коректно цитирани.

- С рекламните си послания "Орбител" ЕАД не е дискредитирал, нито опетнил търговското име и положението на конкурента си "БТК" АД.

Според ВАС, забраната за ползване на рекламата и наложената глоба на Орбител следва да бъде отменена. Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд, петчленен състав, в 14-дневен срок от съобщението на страните.