Предстои в системата 112 да бъде въведена услугата eCall, която активира автоматично повикване към телефон 112 в случай на пътнотранспортно произшествие, съобщават от пресцентъра на Вътрешното министерство.

Това ще доведе до по-бърза реакция на службите за спешно реагиране, тъй като сигналът ще пристига веднага и в Център 112 ще постъпва точна информация за координатите на автомобила, участвал в пътен инцидент. Услугата се въвежда по европейски проект HeERO 2 и е с 50% финансиране от ЕК.

Припомняме, днес е Европейският ден на телефона за спешни повиквания 112. С демонстрация на оказване на първа долекарска помощ и презентация за спешния телефон над 1000 ученици се включиха в отбелязването му.

Празникът беше честван в София, Пловдив, Бургас, Варна, Русе, Сливен и Кърджали. След симулиран сигнал на 112 младежки аварийни екипи към Българския червен кръст демонстрираха как се оказва първа помощ - обдишване, сърдечен масаж, превръзки и психо-социална подкрепа на пострадали при евакуация ученици.

През 2012 г. обажданията към телефон 112 са 6.4 милиона, 1,5 пъти повече спрямо 2011 г., каза директорът на „Национална система 112" Стоян Граматиков, цитиран от пресцентъра на МВР. 1,6 пъти повече са реалните повиквания, които изискват намесата на службите за спешно реагиране, което означава, че информираността на българските гражданите за услугата 112 се е повишила значително.