Комисията за регулиране на съобщенията ще задължи мобилните оператори да информират абонатите при предприемане на действия по събиране на техни задължения, съобщиха от пресцентъра на КРС.

Причината комисията да промени Общите условия за взаимоотношения с крайните потребители на операторите, предоставящи гласови телефонни услуги е общественото недоволство и многобройните жалби, постъпили в комисията срещу използването на недобросъвестни практики при извънсъдебното събиране на задължения.

Припомняме, проверка на news.bg. разкри, че лавинообразно зачестяват сигналите за грубо, арогантно и дори цинично отношение от страна на т.нар. фирми за вземания на стари задължения спрямо гражданите.

Комисията ще изиска от операторите да допълнят общите си условия с клауза, която ги задължава предварително и по подходящ начин (чрез кратко текстово съобщение - SMS, писмо с обратна разписка, записващ се телефонен разговор, писмо по електронната поща на посочен от абоната електронен адрес за контакти и др.) да информират абоната, че ще бъдат предприети действия по извънсъдебно събиране на негови неплатени парични задължения, включително и когато за целта ще се ползват услугите на трети лица (кредитни бюра, агенции за събиране на вземания и други).

Операторите трябва да информират потребителите както за размера и основанието на паричното им задължение, така и за третото лице, което ще събира вземането, се посочва още в решението на КЗК.