България ще привлича туристи с 12 винено-кулинарни маршрута, предаде БНТ. Идеята е разработена съвместно от две министерства - на туризма и на земеделието.
Предвижда се след създаването на маршрутите, в средата на следващата година, България да стане туристическа дестинация за четири сезона и това да допринесе за развитие на винения и кулинарния сектор у нас.
Представените днес 12 винено-кулинарни дестинации тепърва ще бъдат обсъждани с местния бизнес и общините. След одобряването им през юли 2018 година те ще бъдат включени в платформата "Аз обичам България", която рекламира 100-те национални туристическа обекти.
Така според министъра на туризма Николина Ангелкова ще се популяризират българските традиции и култура, като се наблегне на местната храна, виното и обичаите.
"Целта е по този начин да привлечем вниманието към вътрешността на страната. Знаете , че основно туризмът се концентрира предимно по Черноморието . Искаме да насочим вниманието към крилата на сезона, да представим България като страна-дестинация за 4 сезона." - коментира министър Ангелкова.
Освен с виното и храната, маршрутите ще бъдат съчетани и с многото природни и исторически забележителности у нас.
"Важно е кметовете да са активни и когато вече се предложи един маршрут откъде да мине, съобразно с това да се изберат туристите - наши и чужди, откъде да минат и какво да дегустират." - посочи министърът на земеделието Румен Порожанов.
Кметове от страната, които присъстваха на срещата, посрещнаха инициативата с огромно одобрение.
Тя беше приета особено радушно от кмета на Копривщица Генчо Герданов: "Този проект ще има голям успех не само в Европа , но и в света. Хората от Копривщица и аз като кмет ще направя всичко възможно този проект да се осъществи."
На представянето присъства и китайска делегация, която прояви голям интерес към износа на български вина за Китай.
"Годишно в Китай консумираме над милиард и половина литра вино, предимно от Франция и Южна Африка, на стойност близо 2 и половина милиарда долара. Дори малък дял от този пазар да е с България, това ще е ценно за страната ви." - заяви Яо Чаоиънг, съветник по търговските въпроси на китайското посолство у нас.
През първите осем месеца на годината над 6.5 млн чуждестранни туристи са посетили България, което е с 8% повече от миналата година. Очакванията са с новите винено-кулинарни дестинации, броят им значително да нарасне.