Комисията за защита на потребителите установява, че най-често хотелиерите лъжат клиентите си по отношение на категоризацията и това, което трябва да предложи обектът.

На практика на потребителите се предлагат услуги с по-ниско качество или пък се спестява важна информация относно цени.

Най-чести нарушения от Комисията откриват в менютата на ресторанти и други заведения, в които се предлагат хранителни продукти и напитки.

Въпреки всички нарушения, които проверката на Комисията за защита на потребителите е установила, като цяло нейният председател Димитър Маргаритов изказа задоволство, тъй като те представляват сравнително малък процент.

От началото на декември месец са извършени 1200 проверки в туристическите обекти на зимните курорти. 100 са нелоялните практики, които инспекторите са регистрирали.

Хотелиерите обаче продължават да твърдят, че масово се предлагат частни жилища и апартаменти като туристическа леглова база, без да бъде обявена като такава. Димитър Маргаритов потвърди пред БНР, че такива сигнали има постъпили в комисията, както и че инспекторите са установявали и налагали санкции за това.

Маргаритов изрази надежда, че с новата наредба за категоризация на туристическите обекти, която влиза в сила от началото на месец март, ще се направи сериозен пробив по отношение на контролната дейност.

Там са предвидени по-облекчени изисквания за категоризирането на точно такъв тип обекти като стаи под наем.