Българските институции са неспособни да решат въпросите, свързани с регламента и управлението на публичната собственост в туризма, заяви от парламентарната трибуна депутатът Полина Карастоянова, която изчете декларация на Патриотичния фронт за българския туризъм.
В последните 15 години сме заложници на една грешна теза, а именно, че туризмът в България е частна собственост, каза Карастоянова. "Големият собственик на родния туризъм е държавата. Хотелите и ресторантите са хардуера на индустрията, а софтуера, който формира високата придадена стойност, са природните ресурси и културно-историческите атракции", категорична е Полина Карастоянова.
Тя заяви, че от туризъм се реализират 3 милиарда евро приходи годишно. "Туризмът също така генерира 15% от Брутния вътрешен продукт /БВП/. Патриотите подкрепят изграждането на втори лифт на Банско. Експертите дори смятат, че са ни нужди 60 нови лифта за развитието на устойчив екологичен туризъм в планините, твърди Карастоянова, която бе изпълнителен директор на националния борд по туризъм.
Полина Карастоянова подчерта, че у нас все още нямало обществено съгласие за това как да се използват планините и Черноморското крайбрежие. " България разполага с 4 милиона хектара горски фонд". Имаме и 13 природни парка, 89 резервата и 37 000 километра планински маршрути. За зимните спортове България е определила 32 ски зони, общо 110 лифта, около 210 километра ски писти", каза Полина Карастоянова.
Според депутатите от ПФ страната ни заема последно място по брой ски зони и лифтове в ЕС. София е единствената европейска столица, по думите на Карастоянова, която има безценното природно богатство- Витоша. "Пропиляваме във времето изключителната възможност 30 минути след кацане на летище София, скиорите да бъдат на върха на планината", посочи депутатката.
От Патриотичния фронт настояват за ясна стратегия от кабинета и отговорните министерства за казуса Банско. Туризмът е политика и икономика, култура и дипломация. Подкрепата на българския туризъм е патриотизъм, подчерта Карастоянова, която от десетилетия е в туристическия бранш.