Японска телевизия иска да направи безплатна медийна туристическа програма за България с цел увеличаване броя на туристите. Тя се следи от 40 млн. домакинства.
Японските туристи са силно заинтригувани от възможността да посетят България и на място да се запознаят с шедьоврите на тракийската култура, става ясно от среща на министъра на туризма Стела Балтова, с председателя на Бизнес асоциация Япония - Югоизточна Европа Кихачиро Нишиура.
Предвижда се излъчване на 4 - минутна рубрика, която да е насочена 40-60 годишните японци, които най-много пътуват в чужбина. В тази връзка от Бизнес асоциация Япония - Югоизточна Европа искат съдействие по отношение на информация за подходящи и атрактивни места за заснемане.
Интересът към страната ни се е увеличил след гостуване на изложба на тракийските съкровища в Япония. В момента японските туристи идват основно за посещение на фестивала на розата. Министър Балтова отчита интереса към тракийската култура, като добро фокусиране с оглед получаването на нови знания за културата, изкуството и историята.
Кихачиро Нишиура допълва, че планират да организират събития в японската страна, свързани с културата и историята на България. Те ще бъдат популяризирани в социалните медии с цел привличане на повече млади хора.
Той обявява, че се планира през следващата година Balkan Japan Bowl да се проведе у нас. За първи път това мероприятие е организирано в Америка, но сега погледите са насочени към Европа. Тази година се е състояло в Белград, Сърбия на 26 март.
Основната цел е да се помогне на студенти от Балканския полуостров да научат повече за Япония като страна - история, култура и език, чрез различни културни и спортни дейности.
Събитието се провежда под егидата на нейно височество принцеса Хисако Такамадо, която е почетен патрон на Japan Bowl.