До 10 дни ще бъдат готови графичните изображения на туристическото лого на страната ни. Те са нарисувани на базата на проучване, според което 93% от българите приемат страната ни като роза, 83% - като море, а 73% - като минерални извори.
49 на сто от попитани чужденци, които никога не са били в България, ни свързват с морето, 39% - със слънцето, и 30 на сто с розата.
Нито един лев повече обаче няма да се дават за туристическото лого на България", се зарече министърът на туризма Николина Ангелкова.

И тя като останалите министерства свика специална пресконференция, на която отчете свършеното през първите сто „толерантни дни" на кабинета „Борисов 2". Министър Ангелкова използва случая и за първи път представи официално политическия екип на министерството.
Така стана ясно, че за маркетинга и рекламата на туризма ни ще отговаря зам.-министърът на туризма Надя Маринова, а туристическата политика е в ръцете на зам.- министър Ирена Георгиева. За съветник на летния туризъм на страната ни е назначен Живко Табаков.

Ключово място в отчета на министъра на туризма намери целта й да превърне България в годишна туристическа дестинация, а туризмът у нас да се разбира като индустрия. Ангелкова напомни, че между 12 и 15% от брутния вътрешен продукт на България са заслуга именно на туризма.

Като друга ключова своя задача министър Ангелкова посочи изготвянето на т. нар. регистър на туристическите дестинации у нас. Тя обясни, че към момента 160 общини са подали информация към министерството, като общият брой на посочените туристически дестинации от тях е 2247. Около половината от тях са държавна собственост, значителна част са частни, други са под ръководството на Българската православна църква, а 411 са с неясна собственост.
За да се напише целия регистър на туристическите дестинации в България е необходима такава информация от още 104 общини. Сериозен проблем обаче е фактът, че до 250 от туристическите дестинации няма достъп или той е силно затруднен.

„Обсъжда се варианта за всеки туристически обект да се заплаща такса вход, а приходите от тази такса да отиват единствено за поддръжката на обекта", отбеляза министър Ангелкова и изтъкна, че така било навсякъде по света.

Министърът на туризма засегна и друга актуална през последните седмици тема, а именно - развитието на ски туризма и изграждането на втори кабинков лифт в Банско.
Въпросът е искаме ли България да се развива като туристическа ски дестинация и да получаваме приходи от това", попита министър Ангелкова и сама отсече, че отговорът трябва да е „Да". Тя за пореден път напомни, че именно ски туризмът привлича много висок клас туристи и също така е източник на високи приходи за държавната хазна.

Въпреки положителното становище на Министерството на туризма за изграждането на втори кабинков лифт в Банско, окончателното решение ще бъде взето на заседанието на Министерския съвет тази сряда, а водеща страна е Министерството на околната среда и водите.

Изложбата на страната ни в „Лувъра" също намери място в отчета на туристическото министерство, като Ангелкова се похвали с добрата организация с Министерството на културата и Министерството на външните работи. Ангелкова изтъкна обаче, че в момента Министерството на туризма води директни преговори с „Лувъра", тъй като неясно защо миналата година не е била проведена обществена поръчка за избор на фирма, която да организира цялата изложба.

Реклама на страната ни във френското метро, отразяване от страна на водещи френски медии, видеоклипове пред касите на „Лувъра" са само част от представянето ни в прочутия френски музей. Ангелкова потвърди думите на премиера Борисов, че откриването на изложбата ще бъде лично уважено от президента на Франция Франсоа Оланд.