Българските граждани да си останат на нашите туристически курорти и да си прекарат празниците в България. Този призив отправи от парламентарната трибуна премиерът Бойко Борисов по време на блиц контрол пред народните представители.
Министър-председателят обаче призова и депутатите, и министрите също да си изкарат почивките в България. С обръщението си към българските граждани Борисов задоволи искането на депутата от Патриотичния фронт Полина Карастоянова, която напомни как преди няколко години по време на криза германският канцлер Ангела Меркел помоли немците да прекарат коледните празници именно в Германия.
„Направете този апел от тази висока трибуна, обърнете се към българските граждани и ги призовете да изберат България", се обърна с искане към министър-председателя Карастоянова.
Броени секунди след това Борисов излезе на парламентарната трибуна и като по заръка обяви „обръщам се към всички български граждани да си останат на нашите туристически курорти, да си прекарат празниците в България".
Премиерът обаче обърна поглед и към депутатите в зала, като посочи, че справка може да докаже как голяма част от депутатите не са почивали в България. Бойко Борисов не спря с исканията, но този път се обърна към туристическия бранш, като го призова да отговори на молбата с това да даде обслужване, цени и качества, което да накара българите да не пътуват с 500 км повече и да останат тук.
Патриотката Карастоянова поиска да разбере от премиера и какво ще предприеме правителството с оглед на очаквания спад на руски и украински туристи с 70-80% през идния летен сезон заради санкциите на Европейския съюз срещу Русия.
„Предвиждате ли българска правителствена и парламентарна делегация да посети Москва, за да даде ясна позиция по темата", попита още депутатката. „С една такава делегация ще увеличим туристите в Москва, няма да ги привлечем в България", й отговори премиерът.
И днес пред депутатите Борисов се зарече, че правителството не е направило каквото и да е, за да развали отношенията с руската страна. „Внушението, че ние като държава правим нещо срещу Русия, не е вярно. Просто спазваме правилата на Европейската комисия", увери министър-председателят.
По отношение на притесненията за туризма ни той напомни колко десетки хиляди български граждани напускат по празниците пунктовете ни за Гърция и Турция.
„Туристическият бранш няма ли интерес да задържи с цени, услуги тези българи. Да сложи - чадъри, фотьойли, за да върне тези по 50-60 хиляди автомобили", изтъкна Борисов и призова бранша - „седнете и си поговорете малко за това дава ли се фалшив алкохол, водят ли се туристическите работници, плащат ли им се осигуровките, какво е положението на плажовете, какви са цените на чадърите, шезлонгите, конкурентни ли са с цените на другите курорти".
Legalen
на 03.04.2015 в 19:53:19 #2Бойко, чети по-долу! Още една Калинка, която е поставена да ръководи един такъв важен сектор! 36 месеца реклама! Заровени 7 мил. в пясъка, но Калинка Генова "се похвали с добре свършената работа" и " и с постигане на по-високи резултати от заложените"! Вие всички, черногледци, четете и не плюйте по матриалът, на хоризонта се виждат вече идващите масово немци, поляци, руснаци! А даже и ескимоси! ------------------------------------------------------------------------ От медиите: "В продължение на 36 месеца Министерството на туризма ни е рекламирало активно на шестте топ пазара за страната - Германия, Русия, Румъния, Полша, Швеция и Украйна. На пресконференция в БТА екипът на ведомството, начело с ръководителя на проекта Анелия Генова, се похвали с добре свършената работа. На финалната права на проекта по Оперативна програма „Регионално развитие" от министерството отчетоха, че са достигнали до 18 милиона повече германци от целевите групи, а през 2014 г. у нас е имало над 4 % повече немски туристи в сравнение с предходната година. Според резултатите в Полша сме на трето място по предпочитания, като поляците предимно ни виждат като курортна дестинация за море. В Русия имаме много малки отрицателни отзиви, а за румънците сме пазар №1. Най-скъпи са ни излезли рекламните кампании в Германия и Русия. Общата стойност на проекта пък е малко над 7 милиона лева. Коментирайки повишаването ефективността на маркетинговите дейности на ведомството, Генова се похвали и с постигане на по-високи резултати от заложените - за изминалите три години сме получили двойно повече от предвидените положителни отзиви в прес публикации, телевизионни репортажи, стотици хиляди кликвания в интернет кампаниите. Генералният извод на проекта сочи, че културните обекти и забележителностите, които имаме, остават най-много в съзнанието на чужденците.
posredstven
на 01.04.2015 в 15:04:15 #1Направете обикновените хора акионери в тях , и ще идват