От Министерството на туризма предоставят възможност за споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Вайбър, съобщиха от Министерството на туризма.
От ведомството се похвалиха, че са първи в света с подобна услуга. Услугата е съвместен проект на Министерството на туризма и iLoveBulgaria.
Всички, които използват Вайбър на телефоните си в България, вече ще могат да получават информация за българските туристически обекти чрез директната връзка между приложението и платформата iLoveBulgaria.
Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова на събитие, в което участваха Веселин Василев, изпълнителен директор на iLoveBulgaria, и Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД и директор Телеком партньорства.
Приложението ще даде възможност всичко, което е включено или се добавя към мобилно приложение и уебсайт на iLoveBulgaria, автоматично да се показва и във Вайбър, съобщи министърът. Потребителите ще могат да откриват и да си препращат снимки и информация в чата за националните ни обекти. Дигитализацията е основен акцент в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 г.
Проектът iLoveBulgaria включва 100-те национални туристически обекта и нови забележителности от редица общини по черноморското крайбрежие и вътрешността на страната, обясни министърът.
След сканиране на QR кода им посетителят се "озовава" сред уникални за туриста маршрути. От МТ подготвят видеоклипове на обектите. След като са готови, те също ще са достъпни през чата на Вайбър, уточни министърът.
Изпълнителният директор на проекта Веселин Василев каза, че в момента в платформата има над 250 национални туристически обекта на общо над 5000 места.
Повече от 2 млн. са потребителите на Вайбър в България, а по света те достигат над 900 млн., съобщи Атанас Райков.
За изпълнението на проекта не е нужно финансиране, каза министър Ангелкова. Тя обясни, че договорът между Вайбър и iLoveBulgaria е на бартерен принцип, при което платформата предоставя информация за места, а Вайбър - канала за разпространение.
Употребата и значението на интернет нараства. 2/3 от туристите, които пътуват с цел почивка, организират ваканцията си през интернет. За една година - от юли 2016 г. до юли 2017 г., резервациите чрез мобилни устройства са се увеличили с 37 на сто.
Освен това 95% от пътуващите с цел почивка четат най-малко 7 препоръки, преди да резервират почивката си. Осем от 10 туристи биха предпочели персонализирани маршрути чрез проследяване на цифровия им профил. Само за една година потребителите на интернет са се увеличили с 10%, а ръстът при социалните мрежи е 21 на сто.
Включването на дигиталните технологии очакваме да допринесе за положителното развитие на туризма в страната, а резултатите за 10-те месеца на годината са много обнадеждаващи, информира министър Ангелкова.
По данните на НСИ до октомври повече от 8 млн. чуждестранни туристи са посетили България, като се отчита увеличение от 7,6 на сто. През миналия (зимен) сезон туристите достигнаха над 1,4 млн., с което се отбеляза увеличение от над 19%, каза Ангелкова.
В периода януари-септември 2017 г. постъпленията от международен туризъм и пътувания възлизат на близо 6 млрд. лв., а ръстът спрямо същите месеци на миналата година е 9,4%. Само пред летните месеци от юни до септември приходите от международен туризъм са около 4,5 млрд. лв. и се отчита нарастване от 7,6 на сто в сравнение с този период година по-рано, допълни министърът на туризма.