Стартира физическата работа по предизвикалата полемика кампания на кабинета, чиято идея е да се популяризират 50 слабо познати, но красиви туристически обекти в България. Първият видеоклип, който е част от програмата, финансирана от ЕС, вече е заснет. Оказва се, че това е станало през зимния сезон, когато въпросното място - Драгоманското блато - не изглежда особено привлекателно, но бързането се наложило, за да не бъдат загубени европарите по проекта. Това разясниха консултантите по проекта Десислава Олованова и Александрос Цицос в ефира на bTV.

За клипа се заговори заради трудната достъпност до самото Драгоманско блато и факта, че общият бюджет на кампанията е 2 млн. лева, а в тях не влизат пари за социализиране на обектите.

Десислава Олованова обясни, че всъщност консултантите нямат нищо общо с тайминга. Проектът е много забавен, уточни тя и подчерта, че няма представа защо е размразен през октомври и зелена светлина за снимане е дадена през декември. Олованова посочи, че в пилотния клип са участвали и деца, по нейни думи, за да се компенсира по-непривлекателния вид на туристическите забележителности през зимния сезон.

Консултантката уточни още, че средствата от Европа, отпуснати за проекта - общо 1.9 млн. Лева, ще отидат не само за едно видео, а за изработката на 50 клипа и по 32 рекламни предавания в различни телевизии.

Комуникационният консултант Александрос Цицос обясни, че обектите са подбрани още преди 4 години по проект за насърчаване на вътрешния туризъм, като представители на туристическия бранш, медии и граждани са можели да отправят предложения, чийто брой е бил 320 и след това са били оценени от експерти.

Сред критериите са обектите да са непознати, но с възможност за развитие и в близост до такива с национално значение.

Припомняме, че идеята да започне усиленото промотиране на 50-те непознати дестинации, има за цел да компенсира отлива на руски и украински туристи като насърчи вътрешния туризъм в страната ни.