В японската столица Токио откриха информационен туристически център на България. На събитието присъства и министърката на туризма Николина Ангелкова, съобщават от ведомството.

Япония е в топ 50 на генериращите пазари за българския туризъм. Тя заема 41 позиция за периода януари-август 2016 г. с над 9 хил. туристи, което е с 16.5 % увеличение спрямо същия период на 2015 г. Данните на националната статистика показват, че миналата година страната ни е посетена от общо 12 362 японски граждани.

По думите на Ангелкова цифрите показват, че интересът нараства и традиционно добрите взаимоотношения в сферата на туризма могат да се задълбочат. Министърката е убедена, че откриването на информационния център е важна стъпка в тази посока. Тя смята, че е много важно, че България вече присъства физически на туристическия пазар в Япония и всички жители и гости на Токио ще могат да получават актуална информация на място за възможностите за туризъм в страната ни.

Сред азиатските туристи България е известна с розовото си масло и киселото мляко, но в информационния център в Токио те могат да открият много други атрактивни форми на туризъм, коментира Николина Ангелкова.

От своя страна президентът и управляващ директор на Бизнес асоциацията Япония и Югоизточна Европа (БАЯЮИЕ) Кихачиро Нишиура запозна присъстващите с дейността и услугите на българския туристически информационен център. Той поставя акцент на неизползвания до този момент потенциал за увеличаване на взаимния туристопоток. От Нишиура идва уверението, че представляваната от него организация ще продължи да работи в тази посока.

Информационният туристически център се открива след подписано споразумение между Министерството на туризма и БАЯЮИЕ. Държавата ни няма да заплаща нищо, тъй като разноските за всички дейности ще бъдат поети от бизнес асоциацията. Ангажиментът на министерството ни е да предоставя актуални рекламни материали, които да бъдат разпространявани в туристическия център в японската столица.