Независимият съюз на потребителите в България обвини Комисията за защита на потребителите (КЗП), че отново се е скрила от отговорност и от задълженията си. Обвиненията са заради инцидента с пострадалото в джакузи дете.

Припомняме, че лекарите вече три дни се борят за живота и здравето на момиченцето.

В позиция до медиите от съюза подчертават, че според Закона за туризма основен контролен орган в този бранш е именно КЗП. Директивата за обща безопасност била изцяло в компетенциите на комисията.

4-годишно дете пострада тежко в джакузи

4-годишно дете пострада тежко в джакузи

Англичанчето е в реанимация с увреждания

Независимият съюз на потребителите смята, че инцидентът показва, че на пазара има опасни стоки. КЗП обаче мълчала и се скрила след жестокия инцидент с детето в Златни пясъци.

От съюза са недоволни, че комисията все още не е реагирала и по сигналите за опасните детски площадки, които са подадени от Националната асоциация за защита на потребителите.

Те отбелязват също, че много нарушения се засичат и по отношение на Закона за туризма. Проверки в офиси на туроператорски фирми са показали, че често служителите предоставят брошури с подвеждаща или невярна информация.

Състоянието на пострадалото в джакузи дете остава критично

Състоянието на пострадалото в джакузи дете остава критично

До момента са му направени две операции

Проблемите с вида и категоризацията на хотели и други туристически обекти са най-често срещаните.

От съюза са посетили няколко интернет сайта на туроператори и са констатирали, че се предлагат некатегоризирани СПА-комплекси, които се обявяват с по 3 или 4 звезди. Най-често отклонения имало в сайтовете, свързани с категорията на хотела, в който се предлагат нощувки.

От съюза на потребителите са обезпокоени от информацията за състоянието на туристическия пазар. Още по-притеснителен бил фактът, че КЗП в отчетния си доклад за миналата година посочва, че има 63 % присъствие на нелоялна търговска практика в туризма.

Те алармират, че българският потребител е информиран със заблуждаваща информация. Помирителните комисии не функционират при предявени рекламации. Търговците не действали честно, а в много случаи си служат с измама.

Такава била ситуацията не само в туризма. При проверки в случайно избрани търговски обекти в 80 % от случаите са открити нарушения относно правото на информация на потребителите.

Състоянието на детето, пострадало в джакузи, се подобрява

Състоянието на детето, пострадало в джакузи, се подобрява

Детето вече не е на командно дишане...

На много стоки липсват етикети. На други етикети не се съдържала пълна информация, зададена в закона. На трети пък - стоки от внос, имат стикери на български език, който укрива съществени характеристики на продукта, дадени от производителя.

Установено е също, че в по-големи търговски обекти стоките в търговската зала са с обявена една цена, а на касата се маркират на по-висока.

Проверка на борсата за автомобили втора ръка пък показала, че при почти всяка кола има посочени характеристики с невярно съдържание. Такива са датата на първа регистрация на автомобила, максималната мощност, пробегът, разходът на гориво и други.