Актьорите Башар Рахал и Ралица Паскалева, музикантът и продуцент Косьо Марков, вечно усмихнатият ТВ водещ Део, кулинарният екранен гуру Ути Бъчваров, звездната ни тенисистка Цветана Пиронкова и сноуборд шампиона на България Сани Жекова, кондиционният и фитнес треньор Симеон Христов, дерматологът доцент д-р Балабанова. Това са лица от стратиращата кампания в подкрепа на развитието на зимния туризъм.
От днес техните лица ще се виждат в национална билборд кампания, инициатор на която е спортният деятел и медиен предприемач Димитър Агура, безвъзмездно предоставил рекламни площи в своята мрежа от билборди.
Кампанията е и реакция на неясното бъдеще в развитието на планинските ни курорти, където за пореден сезон куп нерешени от години въпроси останаха висящи, заявяват още организаторите на кампанията.
Планинският туризъм е ценен ресурс, като индустрия и възможност за икономически просперитет, като имиджов продукт на страната, като потенциал за физическо възпитание на децата чрез практикуване на зимни спортове и здраве за нацията. Планините ни са прекрасни през зимата, но имат огромен потенциал и за летен туризъм с разнообразни спортни активности, дадености за почивка, природни и исторически забележителности.
Заради нерешени от години инфраструктурни проблеми сами обръщаме гръб на всички възможности. Затова и Димитър Агура смята, че колкото повече българи се замислят върху отношението, което имаме сами към собствения си поминък и природа, толкова повече обществена енергия и национално единомислие ще акумулираме.
Дългият зимен период тази година бе изпълнен със спортни емоции, а благоприятните атмосферни условия обещават ски по пистите и за Великден. Въпреки това сезонът бе белязан от пикове и спадове.
В края на туристическия сезон отново на преден план излизат нерешените инфраструктурни и екологични проблеми, като амортизираните ски съоръжения на Витоша и борбата с корояда, който изяжда гората, кошмарът в Пампорово поради прекъснатото електрозахранването, поголовната бракониерска сеч в планините.
Прогнозите за летния туризъм са твърде неблагоприятни.
Затова кампанията в подкрепа на зимния туризъм се обявява за устойчиво развитие чрез споделена отговорност за екология и туризъм, физическо възпитание и спортни активности, национална концепция на всички нива и добра реклама.