Всички обичаме да ходим на ресторант - някои го правят редовно, други по-рядко. Често обаче не забелязваме, че сервитьорите се опитват да ни накарат да похарчим повече пари, отколкото сме планирали.
Ресторантите и сервитьорите използват различни трикове, за да печелят повече или спестят по нещо от всеки посетител.
Предлагаме ви някои ресторантски трикове, които надуват сметките или икономисват от полагащо се за парите ви качествено обслужване.
Източник: iStock
Твърде бързо прибират чиниите
Забелязали ли сте, че често сервитьорите са готови да приберат чиниите и друга посуда дори и да има много храна по него?
Това се прави специално за д есе почувства клиентът неудобно пред празната маса и да си поръча нещо друго. Което води до по-голяма сметка от предвидената.
Въпрос без възможност за отказ
Много често сервитьорите използват въпрос, който всъщност не дава възможност на клиента да откаже поръчка.
Така например, те питат: " Червено или бяло вино, искате?"
На клиента е неудобно да отговори отрицателно и да откаже предложението за вино, дори и ако му се пие бира, безалкохолно или не предвижда да пие нищо.
Това е още един ресторантски трик за по-висока сметка
Източник: iStock
Все повече и повече вино
Когато поръчате вино, сервитьорът обикновено не забравя да е любезен и непрекъснато сипва от бутилката в чашата на клиента.
Така бутилката свършва твърде бързо, а клиентът се поставя в неловка ситуация и се налага да поръча нова.
Това също е един от " невинните номера, които се използват, за да се накара клиентът да поръча повече и да харчи повече пари.
Цената е за 100 грама, а не за порция
Има блюда, чиято цена в менюто е за сто грама, а не за порция - например при скъпи риби и други привлекателни храни.
Сервитьорите често не обръщат внимание на това и клиентът не винаги забелязва тази тънкост. Привлечен от интересното блюдо, човек с охота го поръчва, а при сметката се чуди на голямата сума, разминаваща се с неговите очаквания.
Източник: pixabay
Измамата с коктейлите
Много често менюто има т.нар. "маркови" за заведението коктейли с гръмки имена.
Не трябва да се подвеждате от претенциозното име: често този коктейл е микс от микс всичко, което остава на дъното на бутилките. И за да не го хвърлят ресторантите са разработили и прилагат такива уловки.
Трикове с лимони
Лимоните, също могат да бъдат предмет на елементарна измама. Някои сервитьори признават, че използват един и същ лимонени резени няколко пъти, тъй като това спестява пари.
Източник: iStock
Празнично меню
В определени дни или на определени дати има много хора в ресторантите. С най-голяма сила това се отнася за празници като Нова година, Свети Валентин и други подобни поводи да се отпуснем малко повече.
За такива случаи ресторантите са се изхитрили да предлагат т.нар. "празнично меню" и в него цените са доста по-високи от обикновено. А и то включва често неща, които не бихте си поръчали при нормална ситуация.
А сметката необосновано се надува по този начин.
Източник: pixabay
Икономии от бира
Наливната бира, която се сервира в ресторантите, примамва с вкусна пяна. Само че не всеки знае, че наличието на такава пяна не означава, че бирата, която ви поднасят е свежа.
Много често бармани прилагат такъв трик - използват стария смесител на бира и получават от него пяна за доливане.
Да не говорим, че красивата пяна често отнема от обема на поръчаната напитка, който вие сте платили.
Източник: iStock
Чиста питейна вода
Как мислите, откъде идва водата, която ви носят в каната? Това не се прави във всички ресторанти, но често се случва водата да се наточва от кранчето.
И тъй като много често след пикантна и солена храна се поръчва вода, това носи допълнителни печалби за ресторанта, тъй като водата в гарафата не се предлага безплатно.
Източник: pixabay
Пробутване на стари ястия
Много често в ресторантите има ястия, които никой не купува. Ето защо сервитьорите се опитват да се отърват от тях възможно най-бързо, преди изтичане на срока им на годност.
Затова обръщайте внимание на това, когато сервитьорът прекалено натрапчиво ви съветва да опитате дадено ястие, като много вкусно. Престояли ястия се затоплят, сервират се много с допълнителни подправки или пикантни сосове и се пробутват на не подозиращите измамата клиенти.
Spotlight
на 06.05.2018 в 15:03:25 #1С някои неще не съм много съгласен (мое мнение) "Вдигат чиниите за да поръчаме още" - Ако сме отишли на опустошение, да, но колко може да изядем. Когато сме на ресторант тип "шведска маса", пак ни събират чиниите, това значи ли, че ни карат да ядем повече, след като плащаме една цена, независимо колко изядем!? "Въпрос без възможност за отказ" - Чакай малко, ако съм тръгнал да се показвам или да избивам комплекси, може. При всеки друг случай ги режа! "Все повече и повече вино" - аз пия само вино, но някой да ме "прошпорва" да пия повече алкохол или по-бързо, така ще го пришпоря, че ще се замисли дали да ми се завърти около масата повече. "Трикове с лимони" - колко би спечели от едно резанче лимон? Това да не е авио компания, която "резне" маслината от салатата, която предлагат и да спестят стотици хиляди? "Чиста питейна вода" - още не ми се е случвало да се храня там където чешмяната вода (драфт) се заплаща. "Икономии от бира" - тука ви е най-голямата грешка. Загубите тук са по-голями на заведението, от колкото наши. Бирата за да е толкова пенлива, значи че тя се поддържа на по-висока температура от допустимите 2-5°С (те си мислят, че пестят от ток за охлаждане), всъщност бирата става много пенлива и на тях им се налага да изливат пяната за да напълнят чашата. Пяната се излива в канала, просто няма как да я съхранят. Кой губи повече?