Изпълнителният директор на германския автомобилен производител "Ауди" Руперт Щадлер е бил арестуван във връзка с разследването по аферата "Дизелгейт", съобщават германските медии.

Прокурори разследват "Ауди" за продажбата на дизелови коли в САЩ и Европа, съдържащи софтуер за измама на властите, контролиращи емисиите, изхвърляни от автомобилите.  

Дизелгейт и в "Ауди"

Дизелгейт и в "Ауди"

Ще бъдат изтеглени 127 000 автомобила

Руперт Щадлер е бил задържан по обвинение в измама, уточниха от прокуратурата в Мюнхен. Германският автомобилен производител и компания майка на "Ауди" - "Фолксваген", потвърди за ареста. Щадлер беше разследван за злоупотреби в скандала за измамите с емисиите във "Фолксваген".

"Заповедта за арест се основава на укриването на доказателства", изтъкнаха от прокуратурата в Мюнхен. Щадлер отрича каквото и да е участие.

„Дизелгейт” да не се повтаря, призова Меркел и откри Автосалон Франкфурт 2017

„Дизелгейт” да не се повтаря, призова Меркел и откри Автосалон Франкфурт 2017

Автомобилната индустрия бързо трябва да си възстанови доверието

"Ауди" са обвинени, че са продали най-малко 210 хил. дизелови автомобила в САЩ и Европа, оборудвани с измамнически софтуер, започвайки от 2009 г. Луксозният автомобилен производител също така е разследван за твърдения за измама и незаконно рекламиране на продукта.

Прокуратурата в Мюнхен обяви на 13 юни, че изпълнителният директор на "Ауди" вече е част от разследването ѝ и извърши обиск в дома му. Щадлер е част от "Фолксваген-Ауди" от 1994 г., а заема висшето мениджърско място в "Ауди" от 2007 г. насам, две години преди предполагаемите измами с емисиите.

Обискират Audi заради „Дизелгейт”

Обискират Audi заради „Дизелгейт”

Audi вече е привлечена в разразилия се скандал с емисиите

"Фолксваген" признаха през 2015 г., че са използвали незаконен софтуер, за да лъжат при тестовете за емисии на дизеловите двигатели. "Ауди" последваха признанието на своята компания майка два месеца по-късно. От "Фолксваген" не коментираха предполагаемото си участие в аферата, но в годишния си доклад за 2017 г. автомобилният производител заяви, че решението за монтирането на незаконния софтуер е било взето през 2006 г. от отделни лица в компанията, които не са част от нейното управително тяло.