Британците по-малко се доверяват на социалните мрежи в сравнение с други големи държави, пише "Гардиън", позовавайки се на проекта YouGov-Cambridge Globalism.

Мнозинството британци също подкрепят по-строги мерки за регулиране на технологичните компании в Силициевата долина.

Повече от четирима на всеки петима британци не се доверяват на платформи като "Фейсбук" и "Туитър". Франция, Германия и САЩ не са много далеч зад тях. Но има сериозна разлика в сравнение с държави като Бразилия, Индия и Мексико, където доверието към социалните мрежи е далеч по-голямо, показва проучването, в което са участвали повече от 25 000 души от 23 държави. В изследването са включени теми като популизма, глобализма и технологиите. Британският вестник "Гардиън" е помогнал за проучването.

Респондентите са запитани колко се доверяват на информация от различни източници, включително вестници, социални мрежи и онлайн новинарски сайтове. Британците най-малко се доверяват на всички тези медии: 12% се доверяват на информация от социалните мрежи в сравнение с 83 на сто, които малко или изобщо не се доверяват на платформи като "Фейсбук" или "Туитър".

23% от американците заявяват, че се доверяват на информация от социалните мрежи; 20% от германците и 28% от канадците. В развиващите се държави обаче доверието е много по-високо: мнозинството индийци (52%), повечето граждани на Саудитска Арабия (52%), повечето тайландци (52%), 51% от поляците се доверяват на информация от социалните медии.

Мнозинството британци се доверяват само на два източника на информация: националните телевизионни канали (61%) и местните медии (54%). В САЩ само местните медии са единственият източник на новини, на които повечето американци (58%) се доверяват.

Повече от 60% от британците смятат, че са необходими повече регулации. В САЩ 47 на сто вярват, че са нужни допълнителни мерки.