Авиокомпания "Ер Франс" заяви, че ускорява подмяната на датчиците, отчитащи скоростта на летене, на всичките си самолети "Еърбъс".
Това се казва в съобщение, изпратено от компанията до пилотите й, съобщи Би Би Си.
В текста се посочва, че измервателните уреди, известни като "тръби на Пито", се подменят и процесът ще приключи до няколко седмици.
В съобщението се уточнява, че техници са започнали да отчитат проблеми идващи от замръзването на мониторите по време на полет и постепенно са започнали да ги подменят от април миналата година.
Компанията "Еърбъс" твърди, че решението е свързано с разследването на катастрофата, при която загинаха 228 души, пътуващи от Рио де Жанейро за Париж.
Според една от версиите за катастрофата е възможно сензорите, отчитащи скоростта на летене, да са се покрили с лед и да са подали неточни данни на бордовия компютър. Така самолетът може да е летял или твърде бързо, или твърде бавно в лошото време.
Поради тази причина преди ден от компанията "Еърбъс" предупредиха екипажите на този вид самолети да следват стандартните процедури в случай, че заподозрат грешно отчитане на индикаторите за скоростта.
Преди ден обаче френските власти заявиха, че не изключват възможността за терористичен акт, макар за това да няма улики. Започна и разследване срещу неизвестен извършител.
Припомняме, че изчезналият над Атлантика самолет е изпратил 24 съобщения за аномалии в нощта на неделя срещу понеделник, съобщи в събота Службата за разследвания и анализи, цитирана от Франс прес.
Самолетът излъчва автоматични съобщения дори когато пилотите изключат някоя от системите.
До момента от екипажа на изчезналия самолет са намерени две тела.
StanislavLem
на 07.06.2009 в 22:15:07 #7Най-добрия анализ в детайли подкрепена с много данни и информация от професионални пилоти, инжинери и метеоролози: http://www.weathergraphics.com/tim/af447/ Много добри дискусии на същия сайт: http://www.weathergraphics.com/tim/af447/forum/index.php?board=1.0
Юлиан-3
на 07.06.2009 в 21:25:24 #6доста малоумна теория......но пък фирмата трябва да направи все нещо,за да успокои клиентите.....
Uau
на 07.06.2009 в 19:58:33 #5И Европа го удари през пръстите и на мързел като янките.Като гледам заразата се разпространява и в други части на света и единствено работещи както трябва останаха японците,защото е ясно че след грешка ще има сапухо.
Hmm
на 07.06.2009 в 18:39:27 #4Richard, всъщност Airbus има сравнително добра статистика за сигурност: http://www.jacdec.de/statistics/types/Types.htm Да не говорим, че по принцип вероятността да се загине в самолетна катастрофа е 1 на милион, докато да се загине в автомобилна катастрофа е 1 на 5000. Както се казва, далеч по-вероятно е да загинеш по пътя до летището, отколкото по време на самия полет. При такава огромна разлика типът на самолета е практически без значение.
kandiman
на 07.06.2009 в 17:42:06 #3Ер Франс" спешно сменя сензорите за скорост на самолетите си??? Чак спешно не е А след дъжд качулка както се казва Но по добре късно от колкото никога
RICHARD LONG
на 07.06.2009 в 17:07:48 #2Или с други думи, аз повече на Еърбъс няма да се кача посмъртно!
CRUSADER
на 07.06.2009 в 16:32:34 #1Тези "тръби на Пито" са ставали причина и за други катастрофи. Преди около 10-11 години в Перу имаше подобна мистериозна катастрофа, като след няколко месечно разследване се оказа, че чистачите, които са чистили самолета са забравили да махнат тиксото от сензорите и така започват да подават грешни сигнали, много от които взаимно се изключват. Едновременно се получават сигнали за Overspeed, Too low speed, Rudder Ratio, Too low terrain, Low cabin pressure и много други... В кабината е било пълен ужас с толкова много аларми и мигащи светлини, пилотите са били безпомощтни. Полетът е бил нощен и пилотите са действали само на сензори, като така са нямали шанс. Доста сходства има тук, но това внезапно изчезване е много мистериозно...