Авиокомпания "Ер Франс" заяви, че ускорява подмяната на датчиците, отчитащи скоростта на летене, на всичките си самолети "Еърбъс".
Това се казва в съобщение, изпратено от компанията до пилотите й, съобщи Би Би Си.
В текста се посочва, че измервателните уреди, известни като "тръби на Пито", се подменят и процесът ще приключи до няколко седмици.
В съобщението се уточнява, че техници са започнали да отчитат проблеми идващи от замръзването на мониторите по време на полет и постепенно са започнали да ги подменят от април миналата година.
Компанията "Еърбъс" твърди, че решението е свързано с разследването на катастрофата, при която загинаха 228 души, пътуващи от Рио де Жанейро за Париж.
Според една от версиите за катастрофата е възможно сензорите, отчитащи скоростта на летене, да са се покрили с лед и да са подали неточни данни на бордовия компютър. Така самолетът може да е летял или твърде бързо, или твърде бавно в лошото време.
Поради тази причина преди ден от компанията "Еърбъс" предупредиха екипажите на този вид самолети да следват стандартните процедури в случай, че заподозрат грешно отчитане на индикаторите за скоростта.
Преди ден обаче френските власти заявиха, че не изключват възможността за терористичен акт, макар за това да няма улики. Започна и разследване срещу неизвестен извършител.
Припомняме, че изчезналият над Атлантика самолет е изпратил 24 съобщения за аномалии в нощта на неделя срещу понеделник, съобщи в събота Службата за разследвания и анализи, цитирана от Франс прес.
Самолетът излъчва автоматични съобщения дори когато пилотите изключат някоя от системите.
До момента от екипажа на изчезналия самолет са намерени две тела.
USD
CHF
EUR
GBP
StanislavLem
на 07.06.2009 в 22:15:07 #7Най-добрия анализ в детайли подкрепена с много данни и информация от професионални пилоти, инжинери и метеоролози: http://www.weathergraphics.com/tim/af447/ Много добри дискусии на същия сайт: http://www.weathergraphics.com/tim/af447/forum/index.php?board=1.0
Юлиан-3
на 07.06.2009 в 21:25:24 #6доста малоумна теория......но пък фирмата трябва да направи все нещо,за да успокои клиентите.....

Uau
на 07.06.2009 в 19:58:33 #5И Европа го удари през пръстите и на мързел като янките.Като гледам заразата се разпространява и в други части на света и единствено работещи както трябва останаха японците,защото е ясно че след грешка ще има сапухо.
Hmm
на 07.06.2009 в 18:39:27 #4Richard, всъщност Airbus има сравнително добра статистика за сигурност: http://www.jacdec.de/statistics/types/Types.htm Да не говорим, че по принцип вероятността да се загине в самолетна катастрофа е 1 на милион, докато да се загине в автомобилна катастрофа е 1 на 5000. Както се казва, далеч по-вероятно е да загинеш по пътя до летището, отколкото по време на самия полет. При такава огромна разлика типът на самолета е практически без значение.
kandiman
на 07.06.2009 в 17:42:06 #3Ер Франс" спешно сменя сензорите за скорост на самолетите си??? Чак спешно не е А след дъжд качулка както се казва Но по добре късно от колкото никога
RICHARD LONG
на 07.06.2009 в 17:07:48 #2Или с други думи, аз повече на Еърбъс няма да се кача посмъртно!
CRUSADER
на 07.06.2009 в 16:32:34 #1Тези "тръби на Пито" са ставали причина и за други катастрофи. Преди около 10-11 години в Перу имаше подобна мистериозна катастрофа, като след няколко месечно разследване се оказа, че чистачите, които са чистили самолета са забравили да махнат тиксото от сензорите и така започват да подават грешни сигнали, много от които взаимно се изключват. Едновременно се получават сигнали за Overspeed, Too low speed, Rudder Ratio, Too low terrain, Low cabin pressure и много други... В кабината е било пълен ужас с толкова много аларми и мигащи светлини, пилотите са били безпомощтни. Полетът е бил нощен и пилотите са действали само на сензори, като така са нямали шанс. Доста сходства има тук, но това внезапно изчезване е много мистериозно...