Европейският съюз блокира сливането на Alstom-Siemens.

Европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер обяви, че споразумението за сливане на френската железопътна компания Alstom SA и германския технологичен конгломерат Siemens AG не отговаря на антитръстовите регулации.

Милиони пътници в Европа ежедневно разчитат на модерни и безопасни влакове. Siemens и Alstom са първенци в железопътната индустрия, отбелязва еврокомисарят, но допълва, че без някои промени това сливане ще доведе до по-високи цени на системите за сигнализация и на новото поколение високоскоростни влакове.

Комисията забранява сливането, защото компаниите не са склонни да отговорят на нашите притеснения в политиката на конкуренция, пояснява представителят.

Siemens и Alstom обявиха, че са сключили споразумение за сливане на железопътния си бизнес през септември 2017 г. Компаниите заявяват, че сливането има за цел да доведе до създаването на мощна корпорация, която ефективно ще се конкурира по света, включително с китайската корпорация CRRC.

През лятото на 2018 г. Европейската комисия съобщи, че възнамерява щателно да проучи възможните последствия за пазара от сливането. Според Брюксел основният риск е намаляване на конкуренцията в производството на системи за сигнализация и влакове.

Изпълнителният директор на Siemens Джо Кайзер заяви, че решението на Комисията показва, че Общността се нуждае от реформи в индустриалната политика и регулациите.

Той подчерта, че с настоящата политика ЕС не е на нивото на Китай.