Намесата на руската фабрика за тролове в американската политика е била много по-мащабна, отколкото се предполагаше по-рано, предаде Би Би Си.

Профилите на троловете в някои социални мрежи са активни и досега. Само във Фейсбук те са успели да обхванат 126 милиона потребители. Най-малко всеки трети американец е бил изложен на разпространяваната от тях дезинформация.

Сенатът е възложил на американски изследователски компании да анализират активността на руските тролове - данните от проучването им вече са изложени в доклад на сената.

В него се съдържат пет основни извода:

Между 2013 и 2018 г. кампанията на руските тролове в американския сегмент на Туитър, Фейсбук и Инстаграм е достигнала до милиони потребители;

Между 2015 и 2017 г. постингите в групите, създадени от фабриката за тролове във Фейсбук и Инстаграм, са споделени от над 30 милиона потребители.

Сенатът на САЩ публикува доклад за намесата на Русия

Сенатът на САЩ публикува доклад за намесата на Русия

Русия помогнала на Тръмп да спечели изборите

Инстаграм е бил основна платформа на троловете през 2017 г., когато медиите вече бяха разгласили информацията за тяхната активност в Туитър и Фейсбук. Публикациите на троловете тогава са събрали 187 милиона реакции (лайкове, коментари и споделяния).

Фабриката за тролове е работела за поляризиране на общественото мнение. Афроамериканците са били убеждавани да бойкотират изборите или са им давали подвеждаща информация за правилата при гласуване. Крайно десните са били провокирани към противопоставяне.

Дейността на троловете не е прекратена и след като бе разкрита тяхната кампания за намеса в американските избори. Най-активни са били те през април 2017 г.

Подготвен е и втори доклад.

Най-малко 16 приближени на Тръмп са се срещали с руснаци по време на кампанията

Най-малко 16 приближени на Тръмп са се срещали с руснаци по време на кампанията

Включително Дмитрий Песков...