Демократите в Комисията по разузнаване към Камарата на представителите на САЩ публикуваха над 3 500 реклами във "Фейсбук" на руснаци в опит да повлияят на президентските избори през 2016 г. чрез подстрекаване на расово и политическо разделение в страната преди и след вота, съобщава АП.

"Няма съмнение, че Русия се опита да превърне в оръжие социалните медии, за да раздели американците и да повлияе на изборите през 2016 г.", се казва в съобщение на члена на комисията Адам Шиф, който е от Демократическата партия.

Шиф допълва, че руснаците са се опитали да предизвикат недоволство и гняв сред американците по политически въпроси с цел оказване на влияние върху американското мислене, гласуване и поведение.

По думите му кампанията е водена от базирана в Санкт Петербург ферма за тролове.

Шиф подчерта, че "Фейсбук" работи с Конгреса да се гарантира, че информацията ще стане публична, пояснявайки, че комисията ще продължи да работи с технологичните компании за допълнително разкриване на съдържание и реклами.

Повечето манипулативни реклами са за теми като миграцията, ЛГТБ общността, правата да се притежава оръжие и други. Някои подкрепят Доналд Тръмп и Бърни Сандърс.

Комисията публикува само част от рекламите на руската Агенцията за изследване на интернет през миналата година, а сега представи всички реклами, които датират от началото на 2015 г. до средата на 2017 г., но не включват 80 000 съобщения, които агенцията е споделила.

Публикуваната информация можете да разгледате тук