Изследване, проведено в 6 града на Америка, Великобритания и Индия показва, че младите не харесват начина, по който медиите представят новините.

Анкетираните са мъже и жени на възраст между 18 и 34 години, съобщи АП.

Изследването е поръчано от информационна агенция АП и е с цел да установи какви са нагласите на младите хора към новините, които четат.

Резултатите от проучването сочат, че младите хора предпочитат да посещават електронните издания, отколкото да залагат на традиционни методи.

Начинът на възприемане на новините съществено се различава от този на предишните поколения.

Младите хора споделят, че са затрупани от факти и допълване на информация. Те изпитват и трудности при възприемането на по-задълбочени репортажи.

„Ценното на това изследване е, че ние можем да променим модела на новините в зависимост от начина на възприемане от страна на младите ни читатели.," посочва директорът на „Стратегическо планиране" към АП Джим Кенеди.

В края на краищата това изследване спомага за създаването на нов модел новини, които са готови да посрещнат нуждите на младите хора.

Аудиторията и сега иска качествени и задълбочени репортажи, но трудно възприема съдържанието им, защото е затрупана от факти и актуализирани информации в заглавията и кратките новини, сочат данните от проучването.

За да се справят с това, журналистите трябва да разработят по-лесни начини на възприемане на съдържанието и да избягват многократни актуализирани информации, посочват авторите на изследването.