Докато президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви мита за съюзници и врагове, включително Европа, Индия, Япония и Китай, някои от най-тежко санкционираните страни в света - Русия, Беларус, Куба и Северна Корея - избегнаха нови мита, предава "Ройтерс".
Тръмп наложи мита от 10% върху повечето стоки, внасяни в Съединените щати. Китай, най-големият доставчик на стоки за САЩ, сега е изправен пред мита от 54% върху целия износ за най-големия потребител в света.
"Пред лицето на безмилостната икономическа война, САЩ не могат повече да продължат с политика на едностранна икономическа капитулация", заяви Тръмп, докато представяше митата.
Тръмп също обяви, че ще наложи базова тарифа от 10% върху целия внос в САЩ и по-високи мита за десетки страни. Русия, Куба и Северна Корея не фигурират в списъка на страните, изправени пред по-високи "реципрочни" мита, представен от Белия дом.
Американските разузнавателни агенции заявиха в годишната си оценка на заплахата, че Китай, Русия, Иран и Северна Корея са най-големите потенциални заплахи за националните държави за САЩ, а Тръмп наскоро заплаши Москва с нови търговски мерки.
Запитан защо Русия не е в списъка, министърът на финансите на САЩ Скот Бесент обявни пред Fox News, че САЩ не търгуват с Русия и Беларус и че те са под санкции.
Търговията със стоки между Русия и САЩ е била 3,5 милиарда долара миналата година, според американски данни. През 2021 г., годината преди руската инвазия в Украйна, тя беше 36 милиарда долара.
Прессекретарят на Белия дом Каролайн Лийвит заяви пред Axios, че Русия е пропусната, защото не е имало смислена търговия с нея, а Куба, Беларус и Северна Корея не са включени, тъй като съществуващите мита и санкции за тях вече са били толкова високи.
Русия, която е под над 28 595 различни западни санкции, не съобщава търговски данни от началото на войната.
Вносът на американски стоки от Русия възлиза на 3,0 милиарда долара през 2024 г., което е спад от 34,2 процента спрямо 2023 г., според офиса на търговския представител на САЩ.
За Русия обаче най-големият риск е потенциалното забавяне на глобалното търсене от по-широката тарифна война - което може да удари цената на петрола.
Руската централна банка предупреди служители по-рано тази година, че САЩ и ОПЕК имат капацитета да наводнят петролния пазар и да предизвикат повторение на продължителния ценови колапс от 80-те години на миналия век - който допринесе за разпадането на Съветския съюз.
ВълкСчадъР
на 03.04.2025 в 16:40:58 #2Демек - подляха вода на казаците
Точно това чака ВСЕКИ който е съюзник на ватниците
Те НЕ са надежден партъор !
Сега казаците или ще го продухат, или ще трябва да се съюзят с Реджеп бей и да изнасят през азерите и Турция ... дълга и широка
ВълкСчадъР
на 03.04.2025 в 16:38:45 #1Русия ограничава износа на петрол от най-голямото си пристанище в Черно море Руският регулатор е спрял работата на Терминал 8 на най-голямото руско пристанище в Черно море - в Новоросийск, съобщава "Транснефт", цитирана от Bloomberg. Според публикацията са установени нарушения, заради които разрешението за работа на терминала е отнето за 90 дни, тоест до 30 юни. Новоросийск е едно от основните пристанища за износа на руски петрол и горива и спирането на работата му вероятно ще се отрази върху петролната индустрия в Русия, отбелязва Bloomberg. Общият износ на петрол е към 9 млн. барела на ден, което се равнява на една десета от световния износ, допълва Ройтерс. През март 23 танкера бяха натоварени с петрол от други терминали на пристанището. От края на февруари обаче на Терминал 8 не са акустирали танкери, което подсказва за проблем в съоръжението. Обикновено на него се товарят петролни танкери, насочвани към Турция и Грузия. Страните от ЕС наложиха ембарго върху руския петрол през декември 2022 година заради войната в Украйна. През това съоръжение се товарят и танкери с горива. Ограничението се налага броени дни, след като регулаторът спря износа и по Каспийския тръбопроводен консорциум (КТК), чиито терминали са разположени в близост до Новоросийск. Причината също са проблеми със сигурността. Според Ройтерс говорителят на Кремъл Дмитрий Песков е посочил, че това е свързано с опасенията от атаки с дронове. КТК е основният маршрут за износ на петрол от Казахстан, отбелязва от своя страна Bloomberg. Компанията, която управлява съоръжението и американската компания Chevron, част от консорциума, свидетелстваха, че при ударите няма нарушение на доставките. Bloomberg обръща внимание, че страната трудно ще намери начин за пренасочване на доставките и вероятно ще ограничи добива спрямо квотите на ОПЕК+.