Първите 10 индонезийски спасители, които се отправиха по суша към ряйона на катастрофата на руския въздушен лайнер SuperJet-100 (SSJ-100) са пристигнали на мястото и подготвят площадка за хеликоптери, съобщи агенция „Новости".
„Задачата на тази група е да подготви площадка за кацане на хеликоптери." - съобщи Гагах Пракоса - официален представител на Националната издирвателно-спасителна служба на Индонезия.
Площадката се намира на 600 м от мястото, където се е разбил самолетът.
По-рано беше съобщено, че при инцидента вероятно няма оцелели.
С 6 хеликоптера при останките на самолета пристигнаха десантници от индонезийските военновъздушни сили. Те са се спуснали с въжета на мястото.
Нова група спасители се подготвя да се присъедини към първата. Тя ще трябва да евакуира тленните останки на жертвите на катастрофата, ако се окаже, че теренът е твърде стръмен, за да могат да кацат хеликоптери.
В този случай може да се наложи втората спасителна група да се разшири до 1000 души. Сега тя от е от 250 души. В готовност са 25 линейки и 8 хеликоптера на спасителната служба.
Припомняме, самолетът SuperJet-100 (SSJ-100) се разби в Индонезия на 9 май при демонстрационен полет. На борда му имаше над 40 души. Той се вряза в склона на планината Салак, на височина 1600 м.
Засега спасителните екипи са намерили на склона малки отломки от въздушния лайнер. Предполага се, че по-големите са се свлекли към подножието на планината.
Balkandji Yovo
на 11.05.2012 в 20:21:20 #12Нагъл и отвратителен капиталистически връх.Съвсем нарочно се е преместил внезапната и коварно ъдарил руския орел. Гадни капиталистически провокации.
zorbas bg
на 11.05.2012 в 12:30:51 #11Много напомня и на една на летище "Орли"
vesel
на 11.05.2012 в 12:21:59 #10Тази катастрофа много напомня на падането на Ту 154 с полския президент. На S 100 също е имало автоматична система за избягване на удар със земята, която възпроизвежда запис на командата "издигай! (pull up!)", но никой не й е обръщал внимание.
iXact
на 11.05.2012 в 11:47:50 #9Да съдят конструкторите че са нарушили ГОСТ, който за джетовете няма начин да не предвижда "да издържа на удар в склон на планина".
мeшyгa
на 11.05.2012 в 10:41:41 #8Много е важно, кой е производител на „кутиите“, най-малко заради честното разследване!
мeшyгa
на 11.05.2012 в 09:58:23 #7За това грижа имат Дискавъри и Нешенъл Джеографик
nqkoi_drug_
на 11.05.2012 в 09:55:50 #6по-ми е чудно как ще водят разследването, ще им е доста трудно да съберат и транспортират фрагментите за експертиза след като дори тамошните десантни части за сега не могат да отидат на мястото. дано поне намерят кутиите. http://twitter.com/#!/dolyasergey
мeшyгa
на 11.05.2012 в 09:51:40 #5ГЛОНАСС-
мeшyгa
на 11.05.2012 в 09:39:42 #4Путя още вчера е стигнал първи и е издушил подвелите го пилоти
zorbas bg
на 11.05.2012 в 09:14:58 #3Рожденный ползать -летать не может.
zorbas bg
на 11.05.2012 в 09:12:46 #2Още не е излетял и паднал.
nqkoi_drug_
на 11.05.2012 в 07:59:53 #1Голяма глупост беше този полет, за последните 10 години в този район има 7 авиокатастрофи. Не разбирам как изобщо са получили разрешение от диспечерите да слезнат до 1800 м в район с гъста мъгла и върхове 2200 м. Луда работа.