Тютюневите компании целенасочено използват "смъртоносни тактики" срещу децата и ги зарибяват да пушат, предупреди Световната здравна организация (СЗО)

От организацията поясниха, че компаниите за производство на цигари продължават да пробват всички начини, за да накарат най-младите да пушат. Според СЗО неслучайно голяма част от пушачите са над под 18-годишна възраст.

На 31 май, неделя, е Световният ден без тютюнопушене. От СЗО отбелязаха, че 44 милиона деца между 13 и 15 г. пушат цигари, като много други деца могат да бъдат прибавени към тази група.

Световната здравна организация призова всички сектори да помогнат за спиране на маркетинговите тактики за рекламиране на цигари и съответните индустрии, които подлъгват децата и младите хора.

"Тактиките на тютюневата индустрия са много долни", подчертават от СЗО и допълват, че в някои държави, където няма регулации, тютюневите продукти са близо до сладките в супермаркетите.

90% от всички пушачи започва да пушат на под 18-годишна възраст, което според организацията е целенасочено, а не някаква грешка.

"Това, което правят, е смъртоносно", алармират от СЗО.

Индустрията харчи по 1 милион долара на час за маркетинг. Компаниите го правят, за да откриват нови потенциални пушачи: 8 милиона души умират преждевременно на година.

Данни от 39 държави показват, че около 9% от децата на възраст между 13 и 15 г. използват електронни цигари. Голямо увеличение е регистрирано в САЩ.

По време на пандемията от коронавирус някои тютюневи компании слагат логото си на безплатни маски. Индустрията осигурява доставки на цигари по домовете, като има и лобиране тютюневите продукти да се определят за "основни", предупреди СЗО.

Днес СЗО предприе кампания, която има за цел да покаже на децата как индустрията се опитва "да ги манипулира да използват смъртоносните им продукти". Организацията призова социалните мрежи да забранят рекламите с тютюневи изделия.