Промяната в баланса на въздушните сили в Егейско море в полза на Гърция след пускането в експлоатация на изтребителите Rafale и F-16 Viper в гръцките военновъздушни сили (и по-късно F-35) предизвика безпокойство и голям дискомфорт в политическото и военно ръководство в Турция, пише "Грийк сити таймс".

Освен добавянето на подобрени изтребители в гръцките военновъздушни сили, голямо главоболие само по себе си, проблемът на Турция се изостря от факта, че много турски пилоти на изтребители са в пенсия, или изгонени като симпатизанти на Фетхуллах Гюлен. Сега тези пилоти са извикани отново на служба за покриване на нуждите на турските военновъздушни сили, както е установено от гръцки пилоти по време на кризата с кораба "Орук Рейс" през 2020 г. и многобройните им въздушни ангажименти.

Lockheed Martin влиза в гръцкия военно-промишлен комплекс

Lockheed Martin влиза в гръцкия военно-промишлен комплекс

Атина иска да се превърне в регионален лидер

Както съобщават гръцките пилоти по това време, те често срещат по-възрастни пилоти (побелели) в пилотската кабина. Това означава, че турският президент Реджеп Тайип Ердоган и неговият екип са върнали бивши пилоти от военната или гражданската авиация, за да управляват остарелите F-16.

Докладите показват, че повече от 600 пилоти, които са били преследвани като гюленисти, постепенно са били отзовани на служба. Също така турското министерство на отбраната поиска 15-годишният срок за задължителна служба на пилотите да бъде удължен на 21, за да се намали недостигът на бойни пилоти.

Тези пилоти вече раотят за цивилни авиокомпании, но сега има 6-годишно спиране на лиценза, ако не се върнат към F-16. Според турски издания, много от тях са прибягнали до турските съдилища, но без резултат и сега търсят начини да работят в чужди авиокомпании.

Ердоган призовава Гърция да се въздържа от провокации

Ердоган призовава Гърция да се въздържа от провокации

Ердоган повтори, че Гърция не е на нивото на Турция и не е равностойна нито политически, нито икономически, нито военно