Ръководителят на Федералната служба по околна среда на Германия Дирк Меснер смята, че трябва да се предприемат по-решителни мерки за постигане на целите в областта на климата в транспортния сектор, включително повишаване на цените на горивата и премахване на данъчни облекчения за използването на личен транспорт за пътуване до и от работа, съобщава ДПА.

"Транспортният сектор върви в грешна посока, когато става въпрос за опазване на климата", обяснява Меснер. "Без огромни усилия там няма да има нищо общо със защитата на климата."

В транспортния сектор, според него, са необходими много по-ефективни мерки. "Дори в момента цените на горивата да са много високи, цените на бензина и дизеловото гориво не казват екологичната истина".

Бензиностанциите в Китай въвеждат квоти за зареждане на фона на недостиг на гориво

Бензиностанциите в Китай въвеждат квоти за зареждане на фона на недостиг на гориво

Настоящата световна енергийна криза показва опасностите от твърде бързо преминаване към възобновяеми източници

"От гледна точка на климата и околната среда има смисъл да продължим да повишаваме цената на въглерода", каза Меснер.

В същото време той поясни, че е напълно възможно да се направи това по социално приемлив начин, по-специално, "ако държавата използва допълнителните приходи от ценообразуването на CO2, за да намали значително таксата за възобновяема енергия и в същото време да насърчи екологично добри технологии за задвижване."

Транспортният сектор е единственият сектор в Германия, който не е намалил емисиите на парникови газове от 1990 г. "По-лошото е, че ние също така очевидно няма да постигнем целите, които си поставяме в закона за защита на климата до 2030 г. в транспортния сектор, ако не направим мащабни промени", обобщи Меснер.

Байдън помага на климата с възобновяема и ядрена енергия, и с малки модулни реактори

Байдън помага на климата с възобновяема и ядрена енергия, и с малки модулни реактори

САЩ и Румъния започват изграждане на първа по рода си АЕЦ с малък модулен реактор в Румъния

В този контекст се предлага например поетапно премахване на облекченията за дизелово гориво от 2023 г. - досега дизелът се облага с по-малко данъци от бензина.

Освен това данъчните субсидии за служебни превозни средства трябва да бъдат премахнати постепенно от 2022 г. От 2027 г. трябва да се премахне данъчното облкчение за ползване на личен автомобил за пътуване до и от работа.

Властите също така подкрепят значително разширяване на местния обществен транспорт, колоезденето, пешеходния и железопътния транспорт чрез допълнително финансиране.

"Грийнпийс" призовава Европа да ползва влакове, а не кратки полети

"Грийнпийс" призовава Европа да ползва влакове, а не кратки полети

Правителствата на ЕС да насърчават повече пътуването с влакове, особено нощни влакове