Проучване, поръчано от екологичната група Greenpeace, показва, че над една трета от най-натоварените полети на къси разстояния в Европа имат жизнеспособни алтернативи с влакове, които са далеч по-малко замърсяващи, съобщава АП.

Групата призова европейските правителства в сряда да увеличат пътуването с влакове, така че по-малко замърсяващи самолети да летят над континента. Проучването на OBC Transeuropa показа, че 34% от 150-те най-натоварени полета на къси разстояния имат алтернативи за пътуване с влак за по-малко от 6 часа.

Проучването, публикувано преди срещата на върха на ООН за изменението на климата, която се открива в Глазгоу, Шотландия в неделя, подчерта някои особено проблематични въздушни маршрути, които, според авторите, могат да отделят дузина пъти повече въглероден диоксид, отколкото влаковете.

Маршрутите, включително Мадрид-Барселона, Франкфурт-Берлин и Брюксел-Амстердам, могат да бъдат обхванати с влак за два до четири часа, се казва в проучването.

"Европа може да замени почти всички топ 250 полета на къси разстояния и да спести около 23,4 милиона тона CO2 годишно, колкото са годишните емисии на CO2 на Хърватия", каза Грийнпийс.

В доклада се казва, че ще помогне, ако правителствата на ЕС насърчават повече пътуването с влакове, особено нощните влакове, се казва в доклада.

Авиокомпаниите твърдят, че някои полети на къси разстояния са необходими, тъй като те са основни връзки за пътувания на по-дълги разстояния.

Страшни констатации: светът е много далеч от ограничаването на глобалното затопляне

Страшни констатации: светът е много далеч от ограничаването на глобалното затопляне

Светът се е запътил към климатична катастрофа