Планове за две скорости на ЕС рискуват да отделят "периферните" страни членки, пише "Гардиън".
Група от държави основателки на съюза рискуват да вбесят държавите членки на Вишеградската четворка, тъй като в Брюксел има сили за възраждане идеята за две скорости на ЕС шест десетилетия след Договорите от Рим.
Италия, която домакинства среща на върха на ЕС следващият месец, с която ще се отбележи 60 години от основаването на съюза, е все по-уверена, че Франция и Германия ще подкрепят плана за пътна карта след Брекзит.
Вариантът за Европа на две скорости ще позволи на ядрото страни да задълбочат сътрудничеството и интеграцията в областта на финансите, данъците и сигурността, оставяйки периферна група от държави да продължи да членува в хлабава федерация.
Премиерът на Италия Паоло Джентилони призовава за единна социална система на ЕС и за действия срещу строгите мерки за икономии. Наскоро той обяви в Лондон, че по-голяма интеграция е от съществена важност, за да се отговори на "илюзиите на популизма".
Но държавите извън ядреното, такива като Полша, се страхуват, че основната група ще започне да взема едностранни решения, които ще окажат влияние на континента.
Обаче Италия вярва, че може да получи достатъчно подкрепа сред основателките - Белгия, Люксембург, Холандия, Франция и Западна Германия - за новата концепция.
По-рано германският канцлер Ангела Меркел обяви, че последните години историята е показала, че ще има ЕС с различни скорости и че не всички държави членки ще участват във всички действия за задълбочаване на интеграцията.
Миналата седмица полският лидер на управляващата партия Ярослав Качински предупреди след среща с Меркел, че всеки ход към две скорости на ЕС ще доведе до разпадане на съюза и ликвидирането му в настоящото състояние.
Justice for ALL
на 15.02.2017 в 01:45:08 #4Нека няма периферия. Като не ни искат да се отделят в техен си съзю и да не занимават Ценрална на Източна Европа с машинациите си и задкулисните си начини да направят гражданите перферните държави 2-ра категория хора. Голям го вадехте, ЕС. То бяха планове за най-конкурентната икономика в света до 2010 (Барозу), за Финансов Сьюз с държави като Гърция в кюпа, за толерантност (принудена търпимост към циганизирането на континента), и какво ли още не. Резултатът е една беззъба, ненужна, и скъпа администрация в Брюксел, която яде по $120 милиарда евро на година. Англичаните решиха, че няма да плащат повече. Точка. За какво да плащаме на едни бабички и дядовци, след като не могат да променят живота на хората към по-добро!? Сега и това ново 20 - ЕС на различни скорости. Ами ще бъде и на различни мита и акцизи. Щото няма да можете да си продавате боклуците вече в България.
58eng
на 15.02.2017 в 00:42:08 #3Да те помоля да бъдеш по-конкретен с факти?
psp_11
на 14.02.2017 в 15:13:04 #2Вариантът за Европа на две скорости ще позволи на ядрото страни да задълбочат сътрудничеството и интеграцията в областта на финансите, данъците и сигурността, ------ Рано или късно (в зависимост от избора на български упраляващи) ще се разбере, че това което ЕС (ядрото) дава на перифирията винаги по-малко от това, което взема от периферията..
projekt
на 14.02.2017 в 14:04:02 #1нормално е. никой не иска крадци като България, Румъния, Гърция......