Шефът на "Фейсбук" Марк Зукърбърг се обяви срещу разпространяващия се модел на Китай за регулиране на интернета. Той предупреди, че този модел не зачита правата на човека.

„Фейсбук” забранява подвеждащи реклами за коронавируса

„Фейсбук” забранява подвеждащи реклами за коронавируса

Конкретно става въпрос за реклами, в които се говори за лечение или превенция на заболяването, а също и тези, които създават усещане за спешност около ситуацията

Зукърбърг отправи предупреждението по време на онлайн дебат с еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон, информира "Политико".

"Това (разпространение) е наистина опасно. Обезпокоен съм от този вид модел, който се разпространява в други държави", подчерта Зукърбърг, като има предвид държави, които може би са повлияни от примера на Китай.

"Най-добрата противоотрова е да има ясна регулаторна рамка, която излиза от западни демократични държави и може да се превърне в стандарт по света", добави той на онлайн събитието, организирано от Центъра за регулация в Европа (CERRE).

“Фейсбук” с мерки срещу дезинформацията за коронавирус

“Фейсбук” с мерки срещу дезинформацията за коронавирус

Осведомителната агенция отбелязва, че компанията много рядко променя подхода си по отношение на здравното съдържание

Изпълнителният директор на "Фейсбук" каза, че подкрепя "по-задълбочено сътрудничество и партньорство с демократичните институции", признавайки необходимостта от регулации.

Не за първи път шефът на социалната мрежа, който навърши 36 г., критикува регулаторния модел на Китай. През октомври 2019 г. той разкритикува китайската цензура.

Бретон призова за нов модел на управление между платформите и институциите.

"Въпросът е коя (регулаторна) работна рамка ще победи по света", отбеляза Зукърбърг, противопоставяйки западния, демократичен модел срещу китайския.

"Това ще се реши в следващите пет до десет години", изтъкна още той и добави, че много държави гледат към Китай, а също така и компании.

 „Фейсбук” позволява на потребителите сами да спират политически реклами

„Фейсбук” позволява на потребителите сами да спират политически реклами

Социалната мрежа е остро критикувана за политиките си относно политическите реклами

"Едно от нещата, които оценявам по отношение на европейците, е, че когато ЕС наложи политики, те се превръщат в стандарт по света", продължи Зукърбърг, имайки предвид реформата за защита на личните данни, която влезе в сила преди две години.

Бретон призова Зукърбърг да внимава с вътрешния пазар, демокрацията и дезинформацията.