Километрични опашки от нетърпеливи хора пред вратите на търговските комплекси още от ранните сутрешни часове. Тържествено отваряне на вратите на МОЛ-овете и нахълтване на всички чакащи, устремени към магазините и шоково намалените в тях стоки. Така изглежда последният петък на месец ноември, известен като „Черен петък". Така е по света, но не у нас.

Очевидно българинът все още не е готов за голямото и изгодно „чернопетъчно" пазаруване, не му е заделил достатъчно място в деня си или пък в бюджета си. Проверка на News.bg показа, че в два столични МОЛ-а от надпревара за пазаруване няма и следа. Макар шумно рекламираните намаления, достигащи дори до 70%, магазините отвориха обичайно нормално - без блъскане, без бързане, без дърпане на стока от ръцете. По коридорите на търговските центрове се срещаха повече служители, отколкото клиенти.

Спокойна бе обстановката и в самите паркинги, където преди обяд човек можеше лесно да намери къде да остави колата си.

Все пак обаче за „Черния петък" ни напомниха примамливите плакати на витрините на магазините за дрехи, обувки, козметика, техника и т.н., които ни уверяваха, че можем да закупим нещо желано на неочаквано добра цена. Така по нашенски изглеждаше в първите си часове световноизвестният „Черен петък".

Дали картината ще се промени, предстои да разберем. Но преди да се отчаяме от ниската покупателна способност на нацията ни, то нека да напомним, че в 21 век си имаме и онлайн пазаруване, където също си има "Черен петък" и с чаша кафе от вкъщи също може да се купят шоково евтини стоки.